Jednou takhle projíždím některé domény co mám u wedosu a najednou jsem zjistil nemilou věc, která mě dost nasrala.

Na doméně, kterou jsem kdysi (13.9.2012) zaregistroval u wedosu a nechal jsem jí tam být, jsem objevil nějaký obsah. Doména je to : clanky-pr.eu

Říkám si do prdele co to je ? Jak se mohl dostat na mou doménu, kterou mám já v administraci, nemám pro ní objednaný žádný hosting, DNS jsou nastaveny defaulně na wedosu, mohl objevit nějaký obsah ? Pro jistotu jsem to tedy ještě prověřil.

V administraci je :

DNSka:

IP adresa 46.28.105.33 je samozřejmě wedosu.

Napadly mě teda 3 možnosti. Buďto domény, které mají DNS už nastaveny na wedos jdou přidat v administraci od kohokoliv a vytvořit jim hosting, nebo jdou přidat jako alias k jiným doménám a nebo třetí možnost, že tato doména někdy u wedosu už byla a má u nich ještě zachované soubory a ty se nyní zobrazují na doméně.

 

Chat s Wedosem

Rozhodl jsem se tedy, že napíšu rovnou do wedosu, abych zjistil, kde je chyba, jelikož vím, že určitě není u mě.

Možná je to ode mě trošku hnusné uvádět i jméno pracovníka, ale za svou odpověď se on stydět nemusí.

Závěr

Co z toho tedy plyne ? To, že wedos při aktivaci nových domén v systému nijak nekontroluje, jestli u nich doména někdy byla, jestli doména nemá založenou složku se soubory u nich na serverech a ani nic podobného. U stationu se to vždy řešilo při aktivaci domény, aby se tomuto předešlo něco ve stylu rm -rf /home/www/$domena && mkdir /home/www/$domena + se po expiraci domény nebo změně DNS automaticky mazal apache. Čili pokud by někdy náhodou mělo dojít k tomuto jevu ala zapomenutá doména, tak by stejně nebyl zobrazen žádný obsah, ale nějaká default page, kterou station používá. Nehledě na to, že jen tak prozradí majitele hostingu, jako by se nic nestalo.

Takže po článku o problému u Forpsi tu máme další fail u další větší společnosti, která je poslední dobou vidět všude, kam se podíváte. Jaké zkušenosti máte s Wedosem vy ?

 

 

Sdílej a pošli článek dál. Děkuji! 🙂
 
  1. Alijosha says:

    Už i mě se v minulosti stalo, že moje doména byla vedena jako alias u někoho jiného, takže mě to moc nepřekvapuje ;-). I ty rádoby „nejlepší“ nejsou dokonalý.

  2. Petr Šťastný, WEDOS says:

    Doménu původně vlastnil a hostoval u nás někdo jiný. Po zrušení domény její DNS záznamy nějakou dobu ponecháváme. Proto po novém zaregistrování vámi se použily u nás nastavené DNS záznamy.

    Nikdo cizí s vaší doménou nic nedělal, měl ji nasměrován na svůj webhosting předtím, než byla doména zrušena a vámi znovu zaregistrována. K žádné chybě nedošlo.

    Expirované či zrušené domény z našich DNS ihned nemažeme, je tam větší prodleva. Protože naopak může dojít k situaci kdy někomu omylem expiruje doména a pak si ji znovu zaregistruje a vše běží dál jako předtím. Současný postup (nesmazání domény v DNS ihned) je menší zlo než kdybychom všechno hned smazali. Mohou nastávat různé podobné situace, některé se pak musí řešit individuálně – jako tato.

    Rozhodně nemůžeme v žádném případě weby zrušených domén mazat jak navrhujete. Určitě byste nechtěl, abychom vám najednou sami smazali data domény, kterou jste třeba omylem zapomněl prodloužit. Doména a webhosting jsou dvě různé věci a určitě není možné do dat zákazníků zasahovat a něco jim mazat. Data se mažou až po zrušení webhostingu (po nějaké ochranné lhůtě), s (ne)existencí domény to nesouvisí.

    Vámi popisovanou situaci nepovažujeme za problém. Jak jsem již uváděl, z našeho pohledu je to nejmenší zlo z možných řešení podobných situací.

    • Brad says:

      Chápu, že nemažete DNS rovnou – POKUD U VÁS NEZAČNE EXISTOVAT NOVÝ DNS ZÁZNAM STEJNÉ DOMÉNY, KTEROU VY EVIDUJETE….. Pokud už si někdo doménu koupil, starý majitel s tím již stejně nic neudělá… Chápu o co vám šlo, ale tohle je špatný resp. nedodělaný způsob…

    • Wladass says:

      Já v tom osobně problém vidím. Tobě by se taky určitě nelíbilo, aby se na tvojí doméně zobrazoval cizí obsah 🙂

      • Josef Grill, WEDOS says:

        Dobrý den,

        tak jak psal kolega. DNS se promazává po určité době. Důvody jsme vysvětlili. Opačný postup by přinesl mnohem více komplikací.

        Samozřejmě, že stačí napsat a my sjednáme nápravu, případně v administraci můžete provést jakoukoliv změnu v nastavení DNS u domény.

        • Wladass says:

          Minimálně u aliasů by se apache po expiraci domény měl mazat, aby nedocházelo k tomuto jevu. Nenapadá mě, kdy by tohle mohlo vadit pokud se zakládá nový po přidání domény.

  3. Kvasnička Jan says:

    Já myslím, že toto je „normální“ klasický postup. Ano, je nepříjemné, že na vlastní doméně je cizí obsah, ale bohužel se to může stát. I když myslím, že těch případů moc není. Toto je druhý podobný případ, o kterém jsem kdy slyšel. Naopak jednání technika a vyjádření zde výše mi přijde poměrně vzorné, kdy se snaží udělat vše pro nápravu a řešit to. Každopádně zajímavá zkušenost 🙂

    • Wladass says:

      Já jsem se s tímhle ještě nesetkal, nesetkal jsem se ani s tím, že bych za dob kdy jsem dělal support u stationu někomu říkal, komu daný hosting patří apod. Nejde jen o zmrvené DNS ale také o informace o vlastníkovi.

      • Tomáš says:

        Osobně jsem zjistil, že tento „problém“ je u více poskytovatelů a je to více méně zajetý standard. Pokud existuje možnost požádat o vymazání dns, aby nesměrovala doména na cizí virtuál, tak je to podle mě přijatelné. Většina lidí spíš potřebuje po registraci doménu používat a někam ji směrovat, tím pádem pak nevznikne problém s tím, že se na té doméně objevuje jiný obsah. 🙂

  4. Matěj Kučera says:

    Mě spíše přijde zvláštní, že nekontrolují DNS záznamy v momentě, kdy si nějakou doménu zaregistruje nový zákazník. Je jasné, že ihned po expiraci je mazat nebudou, ale mohli by je minimálně zkontrolovat tehdy, když si doménu zaregistruje někdo jiný.

    • Josef Grill, WEDOS says:

      Ano, my se neustále vyvíjíme. Každého podnětu si vážíme a každý názor řešíme.

      Tohle však nevidíme jako nějaké „utnutí“. Kolega napsal argumenty proč to tak máme. Není to tedy z našeho pohledu chyba, ale máme to tak záměrně. V DNS se záznamy mažou automaticky s určitým odstupem. Můžeme tam zrevidovat třeba čas ponechání záznamů.

      V každém případě má nový vlastník možnost si sám záznamy upravit v naší administraci nebo nám napsat a my okamžitě sjednáme nápravu.

      • Matěj Kučera says:

        Jen bych se zeptal (spíš pro moji informovanost), proč se DNS nereviduje právě v momentě, kdy si doménu registruje jiný zákazník (např. jiné jméno, jiný email) než ten předchozí? Zde už nehrozí, že by se zákazník vztekal (resp. hrozí, ale to už se může vztekat sám na sebe, že si nechal doménu vyexpirovat).

        • Josef Grill, WEDOS says:

          Tam je to zase limitované tím, že jednou člověk píše bez diakritiky, jednou s. Jednou má doménu pod jedním kontaktem a jindy pod druhým.

          Je to výjimečná situace. Skutečně jde o případ ročně (ve srovnání se stovkami těch expirovaných a různě obnovovaných).

          Přemýšlíme jak to upravit. Určitě se z toho nějak poučíme.

          • Matěj Kučera says:

            Chcete mi říct, že wedos neumí funkce strtolower a str_replace? Člověk má vždy jen jedno jméno a je jedno jestli napíšu „Matěj Kučera“ nebo „matejkucera“. A pokud si po expiraci registruju doménu na jiné jméno, tak to už jsem korunovanej vůl a zachování nastavení si fakt nezasloužim. 😀

          • Josef Grill, WEDOS says:

            Nejde reagovat přímo na další komentář.
            Já jsem uvedl jen příklad, že jde o podobný problém a proto nejde jen o jednu funkci. Těch komplikací tam je více. Jak psal již kolega na počátku. Z našeho pohledu je naše nastavení nejmenším možným zlem. Z hlediska problémů určitě a z hlediska četnosti také (to je poměr jedna ku několika stovkám).

            Vycházíme ze zkušeností od roku 1996. Popřemýšlíme na úpravách a potom to můžeme vylepšit.

  5. KALI says:

    Tohle je přesně to, co ukazuje, že Wedos si jen na něco hraje a ve skutečnosti není na takové „super výšině“, jak sám pořád prezentuje a machruje.
    Ano, mají nyní armádu několika set nebo tisíc pitomců co si koupili za stovečku jejich akcii a teď o nich všude píšou, jak jsou nejlepší, ale tohle je přesně to co dělá firmu a jsem rád, že sis to nenechal pro sebe!

    • Josef Grill, WEDOS says:

      Dobrý den,
      asi jste nečetl naše vyjádření pod článkem.

      Jak jinak byste to vyřešil vy? Máte nějaké doporučení?

      Předcházíme skutečnému problému. Máme určité obranné mechanismy. V podobné situaci není nic jednoduššího, než nás požádat o nápravu nebo si to sám udělat v administraci.
      Budeme ještě hledat vhodnější řešení.

      Podobná situace nastane nebo může nastat (statisticky) vzato v několika málo (jednotky) případech ročně. Mnohem četnější je opačná situace. Tedy situace, když klient nezaplatí včas a zaplatí dodatečně a mezitím by o všechna data a nastavení přišel. To je častější a hlavně skutečný problém.

      Pokud chcete veřejně psát, že machrujeme, tak skutečně přijeďte a ověřte si skutečnost. Nemáte to daleko 🙂 a na místě si vše ověřte. Netajíme nic. Netajíme ani reálná a přesná čísla (na rozdíl třeba od jiných 🙂 ).
      Machrování by bylo v případě, že by nebyla pravda to co tvrdíme a to co jsme dokázali…

      Naši zákazníci jsou různí. Malí, střední a velcí. Vážíme si všech. Pokud o nás píšou, že jim to u nás funguje, tak to má svoje důvody a oni třeba svoje reakce porovnávají s minulými zkušenostmi, kdy hostovali za mnohem více peněz a měli problémy.

      Mohu vědět co jsme ještě podle Vás prozradili (porušili smlouvu o mlčenlivosti)?

      • Josef Grill, WEDOS says:

        Dobrý den,

        ještě doplnění k postům, které jste poslal na Twitter.
        Napsal jste, že:
        – jsme zveřejnili osobní údaje a že to je trestný čin. Mohu vědět, kde jsme něco takového trestného udělali? Určitě jste odborník na trestní právo (mimochodem z něho mám státní zkoušku 🙂 ).

        – tvrdíme, že problém není. My jsme problém přiznali, počínaje podporou a konče tady námi. Tvrdíme však, že náš postup je nejmenší zlo ze všech možných. Máte lepší řešení? My jej hledáme a tento případ bereme jako podnět pro zlepšení.

        – bagatelizujeme. Můžeme vědět kde? K celé věci se poctivě a úplně vyjadřujeme a vše jsme vysvětlili.

        – házíme věci na konkurenci. Chtěl bych jen dodat, že pokud jsme něco takového udělali, tak jsme k tomu měli důvody. Dokonce jsme některé i zveřejnili a pustili jsme se do sporu. Další situaci (ohledně pracovníka konkurenční firmy) řeší příslušné orgány. Nemáme důvod si vymýšlet.

        Možná byste nás neměl podobným způsobem (doslova) urážet a napadat. Nemáte s námi žádnou zkušenost a několikrát jsme Vás zvali k nám, aby jste se přijel přesvědčit. Možná nevěříte našim úspěchům a výsledkům, protože sám ve svých tvrzeních přeháníte. My si však nic nevymýšlíme a vše uvádíme pravdivě a úplně.

        Ne, nechme toho. Nemá to cenu. Kazíme si den.

        Respektujme se, ale neurážejme se. My jsme Vám nikdy nic neprovedli a nedovolili bychom si podobně silná slova plná kritiky proti Vám.

        Naše důvody (včetně pro a proti) jsme vysvětlili.

        • Wladass says:

          Sorry, ale napsat rovnou vlastníka hostingu je normální? Obávám se, že se tohle v jiných firmách neděje ne? Nebo jsme celou dobu u Station.cz měli jinou domněnku? Jak je tomu tedy u Wedosu? To na férovku prozradíte majitele hostingu jakoby nic?

          • Josef Grill, WEDOS says:

            Dobrý večer,
            na uvedení jména a příjmení není nic špatného. Nic víc jsme nesdělili. My neděláme žádné anonymní registrace a podobné tajnosti.
            Kolega na chatu se s Vámi snažil konstruktivně situaci řešit.

            U domén – podle pravidel – musejí být pravdivé údaje. CZ.NIC například ruší domény tak, že pošle doporučený dopis na adresu a jméno držitele a pokud není dopis doručený, tak doménu zruší.

            Něco jiného by bylo uvedení osobních dat jako adresa, telefon nebo snad rodné číslo. Nic takového neposkytujeme. Pokud třeba někdo chce kontakt na majitele, tak jej neposkytujeme a buď si jej dohledá sám nebo zprávu (žádost o kontakt) přepošleme.

            Nazvat náš postup trestným činem (tak jak to uvedl JK na twitteru) je skutečně trochu moc.

            Chyba se stala. Za tu se omlouváme, ale jak psal můj kolega. Náš postup je nejmenším zlem ze všech možných. Hledáme vhodnější řešení a když vhodné najdeme, tak jej aplikujeme.

            Vzniklou situaci nepovažujeme za nějaký zásadní problém a jak jsem uvedl já, tak se to statisticky může stát zcela výjimečně (pokud vezmete počty domén, počty rušených domén, mazání dat na webhostingu po určitém čase, objednání stejné domény s našimi DNS zrovna u nás… a tak). Mnohem častější je situace opačná. Zákazník nechá propadnou doménu a webhosting ne a doménu si následně ještě znovu zaregistruje.

            Nehledal bych v tom senzaci a ani nic jiného. Domnívám se, že existuje mnohem více běžných problémů, které mohou způsobit mnohem více komplikací.
            Chápu, že potřebuje senzační nadpis, potřebujete senzační obsah :-), ale tohle není senzace. Tohle je problematická situace, které je však řešitelná. Neměla by nastat, ale žádný problém nezpůsobila. Za to, že nastala se ještě jednou omlouváme. Nás to donutí hledat jiné postupy v naší automatizaci.

            Nekažme si večer a raději si popřejme hodně úspěchů.do roku 2013. Ať se daří!

  6. Honza says:

    Ty aliasy mě taky vadí. Ani ne tak kvůli nějakému provalení vlastníka, ale spíše to zdržuje. Asi bych to nenechával tak dlouho, prostě doména expiruje, další den se projede zda není aliasem a nazdar.
    U Savany je to něco podobného, když máš doménu v účtě, kterej zrušíš (nebo někdo jiný), tak to tam drží a na novém hostingu u nich ti ji to nepovolí.
    Tohle je podle mě drobnost a Wedos stále považuju za nejlepší řešení, byť se nehodí na 100% věcí, který jsem si kdy vymyslel.

  7. rpet says:

    pokud si majitel domeny necha domenu expirovat, je to jeho chyba se vsemi dusledky, ktere z toho mohou plynout – tedy mj. i kompletne smazany obsah DNS a slozek webhostingu expirovane domeny.

    omlouvat se tim, ze na moji domene muze jet obsah od predchoziho majitele jen proto, ze mu chce dat provider cas pro pripad, ze jde o omyl (neodrozumeni atp.), je nesmysl.

    jde ciste o spatne nastavene vnitrni kontrolni procesy providera. nic vic a nic mene. za domenu a jeji expiraci je zodpovedny jeji majitel. pokud ji necha expirovat, ma smulu.

    pracovnik podpory se zachoval naprosto neprofesionalne v okamziku, kdy poskytl zakaznikovi jmeno jineho zakaznika – to je neprijatelne, zadny pracovnik podpory NESMI sdelovat komukoliv jinemu jakykoliv detail z jineho zakaznickeho uctu.

    tohle je jednoznacne chyba na strane wedosu.

    http://www.zivotvenku.com

  8. Josef Grill, WEDOS says:

    Máte pravdu v tom, že je za doménu zodpovědný majitel, ale vysvětlujte naštvaným klientům, že jim propadla doména my jsme jim smazali nastavení a že tedy nestačí znovu zaregistrovat doménu, ale je potřeba vše nastavit znovu. Doména a webhosting jsou obchodně a technicky dvě služby. Každá může mít jinou dobu expirace. Mnoho běžných klientů tomu nerozumí. Nejčastější je v takovém případe situace, že klient nezaplatí doménu a situaci začne řešit až v okamžiku, kdy nevidí obsah nebo mu nefungují maily.

    My máme zautomatizovaná pravidla a máme tam určité časy a teprve po nich dojde ke smazání příslušných záznamů. Je to ochrana přesně pro tu nejčastější situaci.
    Četnost podobných situací je stovky ročně.

    Problém to je, ale není to nějaká zásadní nebo kritická věc. Je to řešitelné v administraci nebo s podporou. Četnost podobných případů je jednotky ročně.

    Jdeme cestou, že volíme nejmenší možné zlo a nejmenší možný problém. Nesmysl to není a pokud to někdo tvrdí, tak ať nám navrhne lepší řešení. Zatím to z diskutujících nikdo nepřevedl. Přemýšlíme o změnách a úpravách do budoucna.

    Sdělení jména a příjmení nepovažujeme vůbec za problém. Je to hledání řešení a jméno a příjmení nejsou nijak chráněná osobní data. Žádné anonymní registrace neděláme a poskytnutí podobné informace není tajné a není to v rozporu se žádným právním předpisem nebo smluvním ujednáním.

    Vysvětlili jsme dostatečně celou situaci. Žádný problém jsme nikomu nezpůsobili a za tuto komplikaci se omlouváme. V každém případě se jedná spíše o snahu o vyrobení senzace, než o reálný problém.

    • rpet says:

      to se mi nezda. o expiraci domeny je jeji majitel upozornen NEJMENE trikrat, a to z ruznych stran. navic i provider posila urcite najemci webhostingoveho prostoru upozorneni, ze v pripade expirace domeny bude po vymezene lhute smazan cely prostor, ktery se k dane domene vaze, vcetne veslerych dat. pokud chcete jit nad ramec povinnosti, pak klidne muzete udelat jeste zalohu „www“ slozky, a po dobu rekneme jednoho mesice ji drzet, pokud by o data ze smazaneho hostingu mel puvodni majitel domeny zajem.

      zjednodusene: nemusite drzet stav DNS i po expiraci domeny. neni k tomu zadny duvod. omlouvat celou situaci tim, ze se jedna pouze o jednotky pripadu rocne, je velmi hloupa vymluva.

      • Josef Grill, WEDOS says:

        Není to výmluva. Máme to tak nastavené. Důvody jsme uvedli.

        Mnohem četnější je situace, kdy zákazník nechá doménu propadnout a potom ji chce hned rozběhnout a to hned po zaplacení. Díky současnému řešení to tak i funguje. A těch případů je hodně (každý den).

        Webhosting a doména jsou dvě zcela rozdílné služby. Proto při expiraci domény webhosting nemažeme. U nás si webhosting můžete třeba přejmenovat na jinou doménu. Z toho důvodu nemůžeme něco mazat svévolně.

  9. petr says:

    Tak mě namíchlo hlavně to zveřejnění jména, to si myslím nemůže nikdo dovolit. Jako taky by se mě líbilo, kdybych napsal na hotline policie, že mě zajímá majitel SPZ XYZ-3333. A stačilo by mě jen jméno, a už bych si ho našel. Už méně by se mně líbilo, kdyby takhle někdo dohledal mě:-). Takže bych to raději nechal bezejmen…
    BTW, dobrá CAPTCHA – jakej plugin?

    • Josef Grill, WEDOS says:

      Zveřejnění jména a příjmení jednak není protizákonné a neodporuje ničemu a jednak mělo přispět k co nejrychlejšímu řešení situace. Nezveřejnili jsme jen tak někoho. Není to tak, že si k nám napíšete a my vám poskytneme podobné informace, ale informace jsme poskytli v určitých souvislostech. Zároveň jsme poskytli údaj, který byl běžně veřejně dostupný v souvislosti s doménou.
      Neviděl bych na tom tedy nic špatného a už bych se tím dále nezabýval.

    • Wladass says:

      Ahoj anonymní uživateli internetu 🙂 Ne rohlíky nejím, takže mi jejich cena nevadí, ale díky za optání.

  10. J.R.Roup says:

    Tomu se říká hustý trolling Vladimíre. Vyzkoušel jsem mnoho hostingů, jak zahraničních, tak tuzemských. Ano, věřím že ten postup o kterém tu byla řeč (expirovala ti doména, jseš blbec a mažeme) je třeba u banánu využíván, ale je to krátkozraké. Kdysi jsem u nich hostoval doménu a na ní měl své skladby, které jsem nahrál do mp3 (autorská tvorba). Bez dotazu vše smazali. To mi nevyhovovalo. Chtěl jsem přejít jinam, ale nechtěli uvolnit doménu, nakonec jsem o ni přišel. To je sice možný přístup, snad i krátkodobě funkční, ale dlouhodobě nepřinese nic dobrého. Myslím že přístup na který vsadil Wedos má hlavu a patu a věřím, že ustojí ty neustálé výpady proti nim, které vedou jak se zdá bývalí či současní provozovatelé konkurenčních služeb. Není to však produktivní, protože i při čtení této diskuse je soudnému člověku jasné, o co jde především.
    Vzpomínám na dobu, kdy jsem měl weby na Hostmonsteru a jednou se mrknu na svůj nějaký web a on nejede. Byl tam nějaký problém, tak prostě celý hosting odstřihli a já se to dozvěděl po týdnu náhodou. Naopak když jsem měl naposled na jednom hostingu u WEDOSU problém asi před měsícem, dostal jsem všechny potřebné informace, abych mohl zjednat nápravu. Dokonce se to stalo dvakrát za sebou. Jejich přístup k problémům (tedy menšího zla) je důvod, proč jsem na wedos přesunul všechny weby. Ovšem, ten komfort jako na Hostmonster tu určitě není, ale funguje to dobře a držím té firmě palce. Nemám žádné jejich akcie, jen jsem měl pocit, že si zaslouží, aby tu zazněl i jiný názor. Hezké sny.

  11. Michal Novák says:

    Neuvěřitelný!!! Někdo se vykašle na doménu, nechá si ji propadnout(a to chodí několik upozornění) a pak začne osočovat zprostředkovatele, přes kterého si ji kdysi registroval, za vzniklé problémy?

    A jméno + přijmení majitele hostingu není žádný citlivý údaj, protože je přece normální nazývat lidi jmény, proto je mají, ne?

    Beztak se jedná jen o další mizernej a zaplacenej PR článek proti Wedosu, který nabízí bezkonkurenční služby.

  12. Karel says:

    S wedosem je teda peklo, stačí si vyhledat diskuze a je toho mraky. Testoval jsem jejich hosting a pro každý script,wordpress, joomlu, opencart,cms, web….atd. potřebujete speciálně upravit .hataccesss nebo samotný obsah. To co vám funguje na jiných hostinzích bez úprav tak na wedosu s tím budete mít problém. Testoval jsem 5 scriptů (přesunutím z jiných hostingů) a podařilo se mi z toho zprovoznit částečně 1. Podpora mi nebyla schopna poradit řekla že nejsou moji správci webu a mám se obrátit na vývojáře obsahu!, nevidím jediný důvod proč bych to dělat když obsah je v pořádku a funguje na jiných hostinzích – problém má wedos. Za mě teda NE. Cena odpovídá kvalitě služeb. Hezký den

Napsat komentář