Na Facebooku existuje skupina Podnikatelé a živnostníci – výměna zkušeností a dnes se tam objevil příspěvek od jedné diskutující ( shodou okolností od „konkurence“):

Rád bych tyto informace trošku více rozvedl a poupravil.

Kdo využívá virtuální kanceláře

  • Lidé, kteří chtějí minimalizovat své náklady při startu podnikání. Stále vychází levněji virtuální sídlo, než nákup vlastní kanceláře, nebo pronájem kanceláře. U pronájmů může nastat problém, když majitel kanceláře nebude souhlasit, aby si tam společnost, nebo podnikatel umístili sídlo. K umístění sídla je stále potřeba souhlas vlastníka nemovitosti, nebo nebytové jednotky a v případě společností je potřeba jej úředně ověřit, takže to nelze obejít.
  • Lidé, kteří vlastní kanceláře nepotřebují. Spousta dnešních podnikatelů a společností nabízí své služby online a nebo se zaměřují na online podnikání obecně. Ve většině případů nepotřebují fyzickou kancelář, neboť dokáží pracovat z domova a nebo z kavárny a pohybují se po celé ČR. To samé platí pro dopravce, nebo taxikáře. Není důvod aby tyto subjekty utrácely peníze za kancelář, takže volí virtuální sídlo.
  • Exekuce. Virtuální sídla mohou být vhodnou volbou i pro lidi čelící nějaké exekuci. Pokud chtějí ochránit svůj majetek, když pracují doma a nebo nemohou z důvodu exekuce koupit fyzickou kancelář, tak opět volí virtuální sídlo.
  • Prestižní adresa. Řada společností nabízí tzv. prestižní adresy tj. ve většině případů adresa v Praze, nebo ve velkých městech jako je Brno apod. Řada zahraničních subjektů raději obchoduje se společností/podnikatelem, který má sídlo v Praze, než v Horní Dolní. Osobně jsem se setkal i s tím, že to zahraniční subjekt vyžadoval, takže se kvůli zakázce společnost stěhovala do Prahy.
  • Finanční úřad. Poslední dobou hodně diskutované téma, zejména z důvodu tzv. delegace, kdy FÚ může společnost přiřadit k FÚ podle místa podnikání společnosti. Resp. pokud FÚ prokáže, že společnost podniká v Ostravě a má sídlo v Obchodním rejstříku napsané v Praze, tak ji může přiřadit pod FÚ v Ostravě. Nicméně tato skutečnost se velmi těžko prokazuje (podle informací od několika pracovnic z Finančního Úřadu Praha 4) a někdy ani není zcela možná. Opět se dostáváme k online podnikání, autodopravě a tento problém může nastat rovněž i v případě, kdy má společnost více skladů po celé ČR, tam se podřízenost FÚ určit prokazatelně nedá. Možností je spousta, na další diskuzi může být společnost se dvěma vlastníky, jeden bude bydlet ve městě A a druhý ve městě B, lze pak tedy těžko dokázat, pod který FÚ by společnost měla spadat pokud by oba například pracovali z domova.
  • Živnostníci a  úřad. Spousta živnostníků má bydliště a místo podnikání na Městském, nebo Obecním úřadu. Živnostenský Úřad je průběžně vyzývá k tomu, aby změnili sídlo z úřadu na jinou adresu. Zřejmě z důvodu snížení administrativní zátěže v tomto směru ze strany úřadu. Opět je zde vhodné využít virtuální sídlo.

 

 

Podle čeho vybrat sídlo

Virtuální sídla je dobré vybírat pečlivě a neskočit na první nabídku, kterou uvidíte 🙂

Důležité je:

Aby provozovatel sídla zajistil přebírání korespondence. Ano i v 21. století je potřeba, aby bylo kam doručit korespondenci. Ať už z důvodu spokojenosti Vašich zákazníku a nebo z důvodu „testování“ ze strany úřadů. Řada institucí (i když mají dle zákona povinnost využívat k oficiální komunikaci datovou schránku) „testuje“ společnosti na virtuálních sídlech. Při kontrolách z Finančního úřadu, kdy se dotazují na kontaktnost společností, se často dotazují, co se stane ze zásilkou, kterou pošlou společnosti na danou adresu. Pokud se jim zásilka vrátí == firma je nekontaktní, tak je něco špatně 🙂

Aby provozovatel komunikoval i s úřady. Pokud se přijde nějaká instituce dotazovat na společnost, nebo podnikatele sídlícího na virtuálním sídle, tak je důležité, aby obdrželi informace, které potřebují a hlavně, aby na adrese „někoho našli“. Zde není na místě volit poskytovatele, kteří mají ve vlastnictví různé nebytové jednotky, neumožňují přijímání pošty a ani fyzicky nejsou na dané adrese k zastižení. Peníze, které ušetříte na této službě se Vám mohou velmi rychle „ztratit“ hned při první kontrole.

Lokalita sídla. Spousta lidí vyhledává určité lokality sídel, třeba z důvodu Finančního Úřadu. To je samozřejmě vhodné, ale není to jediný aspekt při výběru sídla. Další rolí při výběru lokality může být i dostupnost. Pokud má člověk více s.r.o., které jsou mezi sebou různě provázané a obchodují spolu, tak je vhodné umístit každou na jinou adresu resp. pod jiný FÚ.

Nevýhody virtuálních sídel

Virtuální sídlo sebou nese i pár nevýhod. Obecně to může být fakt, že se sídlům říká virtuální, což ve většině případů nemusí být pravda a jedná se o normální sídlo, které je zcela legální.

Nedůvěryhodnost – obecně. Pokud na virtuální adrese sídlí tisíce společností a subjektů, nemusí to nutně vypovídat o něčem špatném. Podvodné společnosti mohou být na virtuálních sídlech, ale i nemusí. Bohužel toto je zažitý fakt.

Není žádným tajemství, že už od roku 2010 se pohybujeme v byznysu virtuálních sídel a zakládání společností. Nabízíme kvalitní služby a sídla poskytujeme na Praze 4, Praze 10 a v Brně. Dlouholeté zkušenosti v této oblasti nám umožňují profesionální a individuální přístup. Naše služby využívá přes 1200 společností a podnikatelů a stále rosteme.

Pokud uvažujete o variantě sídla v Praze, nebo Brně za bezkonkurenční cenu, můžete se podívat na naší nabídku sídla společnosti. Kde nabízíme sídlo již od 99Kč/měsíčně.

Rovněž zakládáme společnosti a to opět za nejnižší cenu a to za 3500Kč a k tomu dáváme sídlo na 2 roky zdarma i s přebíráním pošty viz. založení s.r.o.