Před deseti dny jsem napsal článek, ve kterém jsem uváděl, které katalogy schválily vložený odkaz a které ne. V dnešním článku si ověříme jaký důsledek měla registrace do katalogů a jestli se vůbec vyplatí.
Web byl registrován celkem do 25ti katalogů a k dnešnímu dni bylo schváleno pouze 12 katalogů. Jak jsem psal v minulém článku, tak důvody mohou být dva. Může se jednat o mrtvé katalogy a nebo o katalogy, které schvalují odkazy po delší době. Osobně se přikládám spíše k první verzi. Takže první ponaučení zní: Pokud registrujete do katalogů, tak si nejprve ověřte jestli se nejedná o mrtvé katalogy, poznat to můžete např. odsledováním nových odkazů v katalogu a většina katalogů uveřejňuje i čas přidání odkazu.
Zaindexované stránky
V minulém článku jsem porovnával google se seznamem po 16ti dnech.
Vyhledávač | 13.12.2012 | 3.12.2012 | 19.11.2012 |
Seznam | 26 stránek | 3 stránky | 2 stránky |
7540 stránek | 4410 stránek | 1340 stránek |
Jak můžete vidět, tak seznam se pochlapil 😀 Už indexuje celých 26 stránek a Google 7540 🙂
Zpětné odkazy
Nástroj | Počet k 13.12.2012 | Počet k 3.12.2012 | Početk 19.11.2012 |
Ahrefs.com | 17 backlinků | 13 backlinků | 3 backlinky |
GWT | 5 backlinků | 4 backlinky | 0 backlinků |
MajesticSEO | 7 backlinků | 7 backlinků | 3 backlinky |
Open site explorer | 2 backlinky | 2 backlinky | 1 backlink |
Poznámky:
- Ahrefs – počet 17backlinků je počet 17ti odkazujících domén. Celkový počet zpětných odkazů hlásí Ahrefs na 70.
- Google stále neindexuje všechny potřebné backlinky.
- MajesticSEO indexuje zpětné odkazy ze 7mi stránek celkem však 22 zpětných odkazů.
Opět se potvrdilo, jak dokonalého crawlera má Ahrefs a jak je jejich databáze obsáhlá.
Vyhledávací dotazy a návštěvnost
Dle GWT má graf vyhledávacích dotazů takřka ideální tvar, který by chtěl mít asi každý majitel úspěšného webu.
[singlepic id=24 w=320 h=240 float=]Za měsíc se tedy dostáváme na 8000 zobrazení a 320 prokliků podle statistik GWT.
Za měsíc provozu webu se tedy dostáváme k následujícím číslům:
- 428 návštěv
- 390 unikátních návštěvníků
- 743 zobrazení stránek
- procento nových návštěv je 90,89 %
- 78,27 % Provoz z vyhledávání (335 návštěv)
- 6,07 % Návštěvnost z odkazujících stránek (26 návštěv)
- 15,65 % Přímá návštěvnost (67 návštěv)
Zvláště statistiky nových návštěvníků jsou zajímavé, ale i informace o tom, kolik návštěvníků přišlo z vyhledávačů celých 78%.
Pár faktů na závěr
- Pokud registrujete do katalogů, tak odfiltrujte mrtvé katalogy.
- Registrace do katalogů je jen malá část optimalizace webu.
- Měření webu vám může dopomoci k lepším výsledkům a odhalením chyb při optimalizaci webu.
- Nenechte se zlákat na automatické registrace do katalogů z důvodu ušetření času a nákladů.
- Každý popisek při vkládání do katalogů by měl být unikátní a v dostatečné délce.
- Neodkazujte pouze na titulní stranu webu, ale i do jeho dalších stránek.
- Linkbuilding není otázka jednoho odpoledne, ale je to dlouhotrvající proces.
Využijete slevový kupón nebo využíváte raději jiné formy budování zpětných odkazů ?
Ahoj. Dal bys k dispozici seznam katalogů, které odkaz v rozumné době schválili? Plánuješ to?
Však je tady http://wladass.cz/schvalene-katalogy/ 🙂
Má pro seznam.cz smysl registrovat do katalogů?
Osobně bych řekl, že právě pro Seznam to smysl ještě stále má.
Hehe, Seznam válí :DDD Byla by zajímavá nějaká aktualizace, jeslti se to zlepšilo…
Prosím tě, nemůžeš nějak prolinkovat všechny díly tohoto pokusu? Na začátku každého dílu by měly být odkazy na všechny ostatní díly. Tak jak to máš je ne jenom velice nepraktické, ale i vcelku dost nestandardní. Čekal bych i zapojení odkazu třeba ve vetě „Před deseti dny jsem napsal článek“.