Dnes jsem si pro vás připravil již třetí z pravidelných měsíčních reportů, předchozí díly můžete naleznout zde: Jaký byl leden 2021?, Jaký byl únor 2021?

Březen byl ve znamení alkoholu, ale trošku jinak, než si většina asi myslí. Pojďme se tedy podívat na to, co se povedlo, co se nepovedlo a jak si vedou moje projekty.

 

Březen 2021

Na konci února jsem psal, že se chystám v březnu prodat hodně domén a pohnout na affiliate webech. To se mi povedlo jen z poloviny. Prodeje domén a odchyty jsem nakonec posunul na druhou kolej a věnoval se affiliate. Analyzoval jsem weby, konkurenci, upravoval weby a celkově se zaměřil na strategii u projektů. Začal jsem aktivně řešit linkbuilding, o kterém vám taky pár vět napíšu.

 

Prodej domén

Jak jsem psal výše, tak prodej/odchyt domén v tomto měsíci nic moc. Nebýt prodeje domény koronavirus.cz tak možná jeden z nejslabší vůbec. O tomto prodeji psal i Drago ve svém reportu Prodané .cz domény 15. – 21. března 2021 Víc mě mrzí, že se nepodařilo prodat žádný web. Odchyty byly taky jen dva (komerční), zbytek byl pro mě.

 

Odchyt domén 8 000,-
Prodej domén 60 500,-
Prodej webu 0,-

 

Celkem tedy za domény a weby:  68 500,- (Leden 44 999,-, Únor 13 333,-) Škoda těch odchytů, protože jich mnoho nevyšlo, ale v dubnu to už bude lepší.

 

Tvorba webů

Téměř jsme s Jardou dokončili web pro klienta, on je totiž machr na tvorbu webových stránek, přesunuli, nastavili a teď už jen doděláváme kosmetické věci. To už je zaplacený, takže komerčně z tvorby webů tento měsíc nula. Nicméně jsem hodně makal na svých webech, to ale popíšu níže.

 

SmazaneDomeny.cz

Na smazaných doménách se v březnu zaregistrovalo krásných 51 uživatelů a počítadlo se zastavilo na 331 registrovaných uživatelů a 10 z nich si nechalo udělat placený účet. V systému jsem doladil nějaké kosmetické vady a chybičky, ale největší novou funkcí je přidání informací ze Svatého grálu od Collabimu o kterém jsem psal v článku Svatý grál na smazaných doménách.

V systému je přes 48 000 domén (cz+sk) a toto číslo samozřejmě i nadále roste, díky databázi z Monitoruju.net a spolupráci se Subreg.

Už mám téměř dokončenou službu na kontrolu statistik a ranků z MOZ a Semrush, takže jí každým dnem spustím.

 

 

Alkobazar.cz + BazarDomen.online + BazarWebu.online

BazarWebu.online stále stagnuje, zatím to tak nechám, systém je to hotový a funkční, jen jsem se k jeho propagaci pořádně nedostal.

BazarDomen.online funguje skvěle a překonala se meta 1 000 domén v systému. Psal jsem o tom v článku 1 000 domén na prodej.

Na ověření účtů vydělal web v březnu 599,- a aktuálně se na něm nachází 1 024 domén na prodej.

 

Alkobazar.cz

O Alkobazaru bude zase samostatný odstavec. V průběhu března jsem mu věnoval nejvíce pozornosti.

Statistiky

V březnu zažil Alkobazar nejlepší měsíc vůbec. V březnu se do něj zaregistrovalo přes 180 nových uživatelů a celkový počet tak přesáhl 780 uživatelů.

Celkově je teď v systému na 750 aktivních inzerátů (+ 106 neaktivních (prodaných, nezaktivovaných, neaktuálních)).

Nové funkce

  • Přidána byla možnost na hodnocení inzerátů (hvězdičkami)
  • Optimalizace rychlosti, kosmetické úpravy vzhledu
  • Byl spuštěn RSS feed na nové inzeráty
  • Byla spuštěna nová sekce „Vyměním“ pro výměnné inzeráty
  • Další možnost zvýraznění inzerátů – funkce „Always on top“ za 300kč za týden
  • Vytvořili jsme nové procesy pro vytváření inzerátů do sekcí: Nabízímpoptávámaukce alkoholuvyměním. Jsou uzpůsobeny charakteru rubriky a např. u výměny/poptávky nemusíte zadávat cenu
  • Byla vytvořena nová sekce na slevové kupóny na alkohol, kde je prozatím jen Destilerka.cz
  • Byl obnoven Magazín o alkoholu a přibyly do něj nové články

 

Připravované funkce

  • Chtěl bych zapracovat do aukcí a zkusit je naprogramovat tak, aby to byly reálné aukce
  • Vymyslet systém na popisky inzerátů dle jednotlivých klíčových slov/značek
  • Udělat katalog značek
  • Rozšířit obsah i o lahve, které se dají běžně na eshopech koupit, kvůli affiliate
  • Rozšířit obsah na magazínu i na mimo investiční témata
  • Vytvořit galerie pro registrované uživatele

 

Práce na systému

V březnu jsem se podíval na alkobazar i zvenčí. Zaměřil jsem se na onpage optimalizaci, našel pár chyb (nadpisy, 404 pages, problém s canonical) a ty opravil. Začal jsem se aktivně věnovat linkbuildingu a oslovil jsem asi 15 eshopů s alkoholem a získal jsem řadu odkazů, které se určitě budou hodit. Co mě ale zarazilo (u tří eshopů), jak razantně odmítli možnost bezplatné výměny odkazů. Ač nevěřím tomu, že by to bylo kvůli averzi na alkobazar, tak tuhle možnost samozřejmě nevylučuji, ale spíše mě zarazilo to, co napsali jako důvody, že odkazy nechtějí.

Ve dvou případech napsali, že nestojí teď o nějakou propagaci, že TEĎ nestíhají to co mají. Já teda nevím, ale když se na tuhle možnost podívá jakýkoliv markeťák a nebo člověk, který tomu alespoň trošičku rozumí, tak mu přeci musí být jasné, že tohle je výhoda a z dlouhodobého hlediska to může mít jedině pozitivní dopad.

Jasně, teď eshopy nestíhají, protože jsou teď lidi doma a objednávají si i blbý rohlíky přes net, ale co potom? Co potom, až se rozvolní opatření a lidi začnou chodit do hospod a chlastat venku? Nevím, přijde mi to jako nevyužitá možnost a třeba se mi to po prázdninách potvrdí.

 

Dále jsem si vyměnil pár emailů s jedním zájemcem o koupi Alkobazaru, měli jsme i nějaký videohovor, ale nějak to vyšumělo, asi chci za systém moc, než jsou lidé ochotni zaplatit, ale to nevadí, naskytla se mi možnost nějaký spolupráce s jednám online markeťákem a nějaké možné rozdělení podílů, tak uvidíme, jak to celé dopadne.

 

Výdělky

Jak už jsem psal, tak Alkobazar byl v březnu co se týče výdělků asi nejlepší. 

  • Ověření účtů: 2 990,-
  • TOPování inzerátů: 1 600,-

Affiliate: 4 785,-

  • Lihovarek.cz (spuštěn 11.3.2021) 26 objednávek, obrat 49 594-, provize 3 968,- 
  • Alkohol.cz 3 objednávky, obrat 10 655,-, provize 817,-

 

Takže výdělky se přiblížili 10tis, za mě tedy super a velký potenciál vidím ve vhodně zvoleném affiliate programu a hlavně stylu propagace.

 

Prodej reklamních ploch

V březnu jsem neprodal nic, takže tady 0,- ale podařilo se mi prodat zpětné odkazy za 6 000,-, takže alespoň něco.

 

Affiliate a adsence

Korona zamíchala zisky i v oblasti affiliate a adsence a to obzvláště u adsence. Podařilo se mi jedním článkem zareagovat na trend a vydělalo se tím pár tisíc na adsence.

Affiliate

Obrat z affiliate na roušky/respirátory: 780,- a provize z toho 78,- z celkového počtu 2 objednávek, tady je vidět obrovský pokles oproti únoru, kde byl obrat 13 042,- s provizí  973,-

Dvě objednávky má z kontaktních čoček, kde je obrat 8 235,- a provize 618,-, a 202,- byly provize z PRYardu o kterém jsem psal v článku: PRYard – platforma spojující influencery, inzerenty a tvůrce obsahu

 

Adsence

V adsence, jak jsem již zmiňoval výše je vidět nějaký nárůst výdělku oproti únoru, kde adsence vydělalo 1 461,-, tak v březnu to bylo 3 731,- není to moc, ale nějaký nárůst tam je vidět.

Takže affiliate a adsence za březen: 4 629,- + provize z Alkobazaru: 4 785,-

 

Takže celkově a v porovnání s únorem je tu vidět značný nárůst, za který může jak prodej domén, tak i affiliate program na Alkobazaru, který se opravdu rozjel. Zrovna dnes (1.4.2021) cinkla další provize z Lihovárku 🙂 Šest cifer je doma, takže za mě spokojenost.

 

Jaký bude duben?

V dubnu rozhodně pokračovat na propagaci a optimalizaci Alkobazaru. Zapracoval jsem na linkbuildingu a začínám se v serpu zobrazovat na víc a víc klíčových slov jednotlivých lahví, takže je potřeba toho využít. Chtěl bych rozšířit i magazín o alkoholu, kam postupně přidávám nějaké články, aby došlo k rozšíření návštěvníků.

Co se týče ostatních rozjetých projektů, tak tady zřejmě nějaká standardní údržba. V průběhu dubna ale plánuji připravit affiliate projekt, který bude obecnějšího zaměření, ale o tom později. Na SmazaneDomeny.cz plánuji konečně spustit ty ranky ze Semrush a MOZ a několik dalších nových funkcí a vylepšení.

 

To je z březnového reportu vše 🙂 Díky za přečtení.

Kategorie:

Články,

Aktualizováno: 1. 4. 2021