fbpx

Parkování domén – nová česká služba

V dnešním článku bych vám rád představil novou službu, které slouží k parkování domén a je z dílny českého programátora a tvůrce.

 

K čemu je parkování domén?

Parkování domén je pro většinu uživatelů webu neznámým pojmem – přesto je to něco, na co většina z nás v určitém okamžiku pravděpodobně narazila při procházení stránek na internetu. Tato online podnikatelská strategie je účinným způsobem, jak při správném provedení generovat finance téměř bez práce. 

Parkování domén bychom mohli rozdělit do dvou, nebo do tří základních druhů, podle toho, co se na doméně poté reálně nachází.

 

Parkování domén – bez monetizace

Parkovací stránka, kterou na doméně můžete mít, je samozřejmě různá. Může se na ní objevit základní informace o tom, že doména je nasměrována na určitý hosting a čeká na nahrání obsahu, například takto:

A nebo se na parkovací stránce může objevit informace o tom, že doména je na prodej a případně i nějaký formulář. Jako například používá dAukce.cz:

Samozřejmě možností je spousta. Někteří si pro svoje domény dělají vlastní vzhled a formuláře. Nicméně všechny tyto možnosti neslouží primárně k monetizaci návštěvníků. na to se podíváme níže.

 

Parkování domén – s monetizací

Parkování domény s monetizací je využití reklam na zaparkované webové doméně k generování zisku, zatímco tato doména je jinak neaktivní. Podobně, jako u affiliate reklamy, vyděláváte peníze na základě toho, kolik uživatelů přistane na vašem webu. Jenže v případě vhodně zvoleného parkingu dostáváte zaplaceno i za příchod návštěvníků, kteří nemusejí ani na nic klikat a nebo provést nějakou konverzi na cílovém webu.

Webhosting, e-mail a všechny ostatní prvky aktivního webu jsou vypnuty. Doména jednoduše funguje jako křižovatka, kde lidé mohou buď kliknout na příslušné reklamní odkazy (a vydělat peníze vlastníkovi domény), nebo odejít ze stránky.

 

V tomto článku se dozvíte:

  • Výhody parkování domén.
  • Jak parkování domén zapadá do investování do domén.
  • Jak můžete získat pasivní příjem z parkování domény.
  • Tři typy domén, do kterých se vyplatí investovat.
  • Hloubkové vysvětlení, jak funguje parkování domén.

 

Výhody parkování domén

Jestli uvažujete o parkování domény, nezapomeňte, že to není praktické pro každého podnikatele. Pokud vlastníte nějakou pěknou doménu, ale dosud jste nevěděli, co s ní, můžete využít parkování domény, jako způsob generování peněz, aniž byste museli provozovat plně funkční web. Nebo pokud se věnujete nákupu pěkných doménových jmen, parkování domény je vynikající způsob, jak generovat zisk, zatímco čekáte na nalezení správných kupců.

Ale než začnete utrácet peníze za domény, je důležité pochopit, jak se tato forma výdělku váže na svět doménových investic. 

 

Jak parkování domén zapadá do investování do domén?

Parkování domén jde ruku v ruce s investováním do domén. Všichni, kteří se věnují investování do domén, již parkování domén znají a jsou si vědomi těchto výhod. I když vám reklamy na zaparkovaných doménách samy o sobě nevytvářejí úžasné výnosy, jejich parkování je mnohem lepší, než nechat domény ležet bez obsahu. Nikdy nevíte, kdo se na doménu dostane.

 

Jak vydělat peníze na parkování domény?

Nyní, když už víte o tom, jak lze spolu s investováním do domén použít parkování domén, tak vás pravděpodobně zajímá, jak lze konkrétně využít parkování, aby vám vydělalo peníze. Nejprve musíte pochopit různé typy domén, které můžete použít, protože každá má své vlastní výhody a nevýhody.

 

3 typy domén hodných investic

Jak zaznělo v Czech made man – musíš to vysedět. A to u domén rozhodně platí.

Tady jsou tři kategorie domén, které byste měli zvážit, než do nich začnete investovat:

 

1. Chybně napsané domény

Věděli jste, že Google sám vlastní a přesměrovává na svou domovskou stránku domény Gooogle.com, Goolge.com, Gogle.com, Gogole.com, Googel.com, Googl.com a Google.net?

Na internetu existuje nespočet populárních webů, které lidé každý den přímo zadávají do svého prohlížeče a uživatelé je ne vždy zadávají správně.

Tyto varianty, které zahrnují překlepy s jedním písmenem a nesprávné pluralizace (Googles.com atd), se zadávají častěji, než si myslíte. Překlepy v doménách (sice v emailu) nedávno řešil Drago na svém webu v článku Nejčastější překlepy při zadávání e-mailové adresy. Sami můžete vidět, že se to děje i v našem malém rybníčku.

Překlepové domény jsou tedy nejčastější možností parkování domén. Znát je můžete pod označením typo domény.

 

2. Nové domény

Zcela odlišná strategie, od nákupu chybně napsaných domén (i když můžete a měli byste kombinovat všechny tři typy ve svém portfoliu, abyste mohli posoudit, které pro vás fungují nejlépe), je také možnost nákupu doménových jmen, které nikdy nebyly použity.

Výhodou nových doménových jmen je, že jsou obvykle velmi cenově dostupné, stejně jako v prvním případě, pokud se jedná o novou registraci a ne nákup. Někteří registrátoři nabízejí domény za nákupní cenu, například Wedos

Jak je však možné přimět lidi, aby přistáli na takových doménách, pokud nikdy neměli provoz? Neexistuje jednoznačná odpověď, ale při nákupu takových domén byste měli mít na paměti následující věci.

Nejprve se zamyslete nad tím, která průmyslová odvětví pravděpodobně v blízké budoucnosti začnou expandovat (nebo již začaly, ale jsou stále relativně nová). Oblíbené jsou registrace domén společností, nebo brandů, které začaly fungovat v zahraničí a je zde potencionální šance o vstupu na CZ trh. Někteří domaineři registrují i obecné názvy domén, které by mohly mít v budoucnu využítí a jsou složeny z obecných slov, jako např. auto.cz. U nás máme výhodu, že česká doména je stále relativně levná.

 

3. Expirované domény

Moje oblíbené téma jsou expirované domény. To jsou ve zkratce ty domény, kterým skončila platnost a byly uvolněny k nové registraci. Na rozdíl od nových domén, které nikdy neviděly radost z organického provozu, expirované domény, které přitahovaly uživatele v minulosti by tak mohly činit i v budoucnosti. To z nich dělá skvělé kandidáty na parkování domén.

TIP na článek
Získání expirovaných domén není vůbec snadná věc. Podívejte se na článek: Odchyt domén v roce 2021 a nebo se podívejte na smazané domény.

 

U expirovaných domén je potřeba ověřit, zda nějaký traffic vůbec měly. Můžou nám v tomto případě napovědět věci, jako jsou zpětné odkazy, historie domény (lze zjistit z webarchivu), nebo data z nástrojů typu Semrush nebo Similarweb. 

 

Všechny tři typy domén mají možnost vydělat peníze prostřednictvím parkování. Vytvoření sbírky všech tří je vaším největším klíčem k úspěchu a je jen na vás, abyste určili, které z nich se vám zdají nejvíce hodné vaší investice.

Jak funguje parkování domén?

Přestože parkování domén vyžaduje čas (průzkum názvu domény) a peníze (na nákup požadovaných domén), nakonec se stane snem mnoha online investorů: forma pasivního příjmu, kterou si můžete do značné míry nastavit a nechat jí běžet.

Nejprve musíte spojit svou doménu se službou pro parkování domény. A nyní přichází na řadu představení nové služby od Víta Michalka, která nese název Můj parking

A není to poprvé, kdy o jeho projektu na tomto webu píšu, nedávno jsem psal článek: Nový český nástroj pro webmastery – SEOwebmaster.cz a poté Nový Links Digger od Semor.cz, takže ano, tenhle klučina se opravdu vyzná.

Jakmile si vytvoříte účet a začnete přidávat domén do systému, tak si jednoduchou změnou DNS u domény tuto doménu nasměrujete na tuto službu.

 

Funguje jinak, než ostatní parking systémy

Tenhle systém funguje trošku jinak, než klasické parking systémy, které možná znáte. Většina z nich má takový ten výpis reklam, jako níže uvedené doména na screenu:

MůjParking.cz funguje na dvou způsobech. Buďto vám zobrazí formulář na prodej domény:

Nebo vám doménu přesměruje podle zaměření na reklamní web, nebo zobrazí affiliate obsah. Vše si můžete nastavit v administraci u detailu domény:

Veškeré statistiky o prokliku a výdělku máte rovněž v administraci:

 

O tomto systému psal už včera Gransy na jeho domenovinkách v článku Nákup a prodej návštěvnosti – Parking domén

A nově vyšel článek na webhostingcentrum s názvem: MůjParking – představení služby

 

Nákup návštěvnosti

Ale pozor. Systém MujParking.cz umí i další služby. Můžete si přes systém zakoupit návštěvnost. Slouží k tomu registrace do systému PARKING ADS

Aktuálně můžete vybrat z těchto kategorií:

Téma – Návštěvnost za 7 dní CZ SK PL DE US
Auto/moto 40 2
Business 31 3 1 2
Cestování 152 80 6 6 151
Domov & zahrada 255 93 6 9 158
Dárky & květiny 51 1 1
Finanční služby 38 3 1
Hry & hračky 78 13 1 2 1
Jídlo & pití 11 1 2
Kariéra 30 3 1
Knihy/Média 225 53 1 9 2
Krása 48 1
Marketing 28 5 1
Nakupování 158 34 2 3 3
Oblečení 106 16 1 1 1
Online služby 214 21 1 9 35
Pojištění 19 3 1
Počítače & elektronika 142 31 10 2
Rekreace & volný čas 119 92 2 3 2
Rodina 107 3 7
Sport & fitness 29 16 1 1 1
Umění/Foto/Hudba 128 23 1 9 8
Vzdělání 155 6 1 7 3
Zdraví & wellness 77 748 2 18 15
Zábava 227 48 2 12 11
SEX 1195 86 2 5 40
Ostatní 1162 978 10 41 292

 

Takže pokud potřebujete i nějakou tématickou návštěvnost koupit, tak můžete využít tento systém.

 

V systému je 4632 parkovaných domén a je naměřena 10027 návštěvnost domén.

 

Celý sytém vznikl v naší Slack skupině, kde autor dostal řadu typů od spousty domainerů a testerů. Mě osobně se systém velice líbí a mám radost, že v ČR vznikl další systém pro domény a je bohužel jediný (W4/Sworp již nefunguje), který funguje a týká parkování domén.

Posted by
Wladass

Programátor, domainer, flákač. Majitel jedinečného projektu Monitoruju.net a Alkobazar.cz. Sleduj můj profil i na Twitteru.

6 Comments

  1. Tomáš Charvát

    Hodně užitečný článek. Děkuji, jsem zase o dost chytřejší

Leave a Reply