Dnešní článek bych chtěl věnovat pouze odchytům domén v současné době a na českém trhu. Specializuji se na cz domény, takže tento článek bude věnovaných odchytům českých domén. Článek jsem pojal tak, aby byl srozumitelný i pro naprosté laiky a lidi, kteří o odchytu domén nic nevědí, ale rádi by se s touto problematikou seznámili. Předávání know-how beru jako velice důležitou věc v oblasti blogování a nebo publikování obsahu obecně.
Na českém internetu asi nenajdete takto komplexní a podrobný článek na téma odchytů domén, tak pojďme na něj 🙂
Co je odchyt domén?
Odchyt domén je zjednodušeně nová registrace domény po jejím uvolněním. Zní to jednoduše, ale celý proces je trošku komplikovanější. Pojďme se podívat, na čem závisí úspěšný odchyt, kdy se domény chytají a jakým způsobem a hlavně PROČ. Na ruční odchyty v dnešní době rozhodně zapomeňte.
Expirace českých domén
S expirací českých domén je to v poslední době jako na houpačce. Není to tak dávno, kdy CZ NIC (správce české národní domény) „dělal experimenty“ s expirací českých domén. Rozhodnutí o změně expirace domény odůvodnil korona krizí. Více o této dočasné změně českých domén jsem psal v článku Dočasná úprava expirace .cz domén
V souvislosti s bezpečnostními opatřeními proti šíření onemocnění COVID-19, rozhodlo vedení sdružení CZ.NIC o prodloužení funkčnosti nezaplacených domén s koncovkou .cz, a to z 30 na 60 dnů. Od 24.3.2020 tak platí dočasná změna, týkající se expirace .cz domén.
Oficiální zpráva od CZ NIC zněla takto:
S ohledem na stávající situaci, která je spojená s bezpečnostními opatřeními proti šíření onemocnení COVID-19, rozhodlo vedení sdružení CZ.NIC o prodloužení funkčnosti nezaplacených domén s koncovkou .cz, a to z 30 na 60 dnů. Je to dočasné řešení, které platí do odvolání, a koncovým držitelům českých domén má pomoci v případě, že se ocitnou v situaci, kdy nemohou standardně prodloužit platnost své domény. Sdružení CZ.NIC aktuálně spravuje více než 1,3 milionu domén s koncovkou .cz.
„Prodloužení platnosti internetové domény by nemělo být tím nejdůležitějším, co by měli nyní uživatelé řešit. Proto jsme se rozhodli upravit naše systémy tak, aby nezaplacená doména a služby na ní napojené nepřestaly fungovat po 30 dnech, jak tomu bylo dosud, ale až za 60 dnů. Věříme, že tato změna pomůže lidem a firmám, které jsou kvůli karanténním opatřením ve složité situaci a nefunkční doména a na ní navázané služby, jako jsou web či e-maily, by pro ně mohly představovat velký problém,“ uvedl Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC.
Internetová doména je po termínu, do kterého měla být prodloužena a tedy za ní měl držitel zaplatit, ještě 90 dnů (60 dnů je doména plně funkční, 30 dnů je vyřazena z DNS a tedy již nefunguje) v takzvané ochranné lhůtě. Až po uplynutí této doby je tato doména definitivně zrušena a nabídnuta pro další, novou registraci.
Tenhle nesmysl díky bohu skončil a to dne 3.8.2020. Je úplně nesmyslné, jak se k tomu CZ NIC postavil. Uprostřed týdne to změnili a pak uprostřed týdně to vrátili zpátky. Celý tenhle nesmysl měl za následek pouze to, že jsme byli celý měsíc bez expirovaných (uvolňovaných domén).
Vše jsem popisoval v článku Změna expirace .cz domén
Změna proběhne tak, že domény, které expirují do 2.8.2020 včetně budou mít ještě lhůtu 90 dní, která jim takto doběhne.
Domény, které expirují od 3.8.2020 dále již budou mít nastavenou standardní 60 denní ochrannou lhůtu.
Expirace domén a ochranná lhůta
Takže v současné době je „svět zase v pořádku“ a české domény mají tedy 30 denní ochrannou lhůtu. To znamená, že doména, které končí platnost dnes a nebude prodloužena, tak jí od zítra začíná 30 denní období, ve kterém je stále funkční (je vedena v DNS) a lze ji kdykoliv v této době prodloužit za standardní poplatek.
Po uplynutí této doby je doména vyřazena z DNS (není funkční – ani obsah a ani emaily) a ještě 30 dní ji lze za standardních cenových podmínek (na rozdíl od jiných domén např. generických, nebo eu domén) prodloužit a začne opět fungovat.
V případě neuhrazení obnovovacího poplatku u registrátora je doména 61. den uvolněna k nové registraci a to ve zcela náhodný čas onoho 61. dne.
Zkráceně:
Doména, které končí dnes platnost dle WHOIS na nic.cz a není prodloužena, tak 30 dní ještě normálně funguje. Poté je na 30 dní vyřazena z DNS a nefunguje a následující den 61. (30 dní fungující + 30 dní ochranná lhůta) je uvolňována k nové registraci.
Na čem závisí úspěšný odchyt domény?
Nedávno jsem veřejně komentoval odchyt domén v rozhovoru pro webhostingcentrum a tak to zkusím popsat i tady a trošku to rozvedu. Odchyt domén závisí na třech důležitých faktorech.
1. Databáze domén
Prvním důležitým faktorem je databáze domén, protože k úspěšnému odchytu potřebujete znát domény, které expirují. Takže existují různé databáze (ve většině případů soukromé), které zobrazují domény, které mohou být uvolněny. Část domén, které expirují můžete sledovat na webu Monitoruju.net v sekci expirované domény. Na většinu těchto databází jsou nasazené metriky z různých nástrojů (MOZ, Ahrefs, Majestic aj.), aby se na první pohled dalo domény filtrovat podle určitých metrik. Ne vždy ale tyto faktory hrají rozhodující roli. Pro někoho jsou důležité zpětné odkazy, historie domény, stáří domény, původní obsah a někdo chytá kvůli prosté spekulaci. Tohle vše rozvedu v odstavci níže.
2. Registrátor
Druhou věcí je registrátor. To je velice důležitá položka, bez které se neobejdeme a tady se už bavíme o financích. Je potřeba být registrátor, abyste domény mohli registrovat a posílat requesty na domény, které budou smazány. V drtivé většině případů u odchytů rozhodují vteřiny, takže tady můžeme s klidem vyloučit pokusy o odchyty přes veřejné API od registrátorů, tudy cesta nevede. Takže ano, na většinu opravdu kvalitních domén potřebujete specializovaný systém přímo od registrátora.
Ruční odchyt a odchyt přes API registrátorů?
Nesmysl. Ruční registrace nebude nikdy rychlejší, než registrace skrze scripty, které běží každou vteřinu. Zde je opravdu mizivá šance, abyste to stihli. V podstatě nulová.
A co API? Většina registrátorů má na API cache. Důvod je jednoduchý a to jsou ušetřené requesty. Pokud by chytali oni + jim někdo spouštěl ještě API, tak by vyčerpali příděl requestů během chvíle.
U zajímavějších domén jde během vteřiny i o několik requestů a to všechno stojí peníze. Základní sazba pro registrátora je 25tis requestů měsíčně a pak dle počtu domén. Co doména – to 100 requestů do registru. Nutno podotknout, že tyto requesty se dají využít na veškerou operací s doménou (contact:info, contact:update, contact:check, contact:create, contact:delete, nsset:info, nsset:update, nsset:check, nsset:create, nsset:delete, domain:info, domain:update, domain:check, domain:create, domain:renew, domain:delete, keyset info, update, check, create a delete). Všechny další requesty nad rámec přidělených jsou zpoplatněny. Cena jednoho requestu je pak 0,1kč za každý request navíc. Takže pokud registrátor využije všechny přidělené requesty, tak se může odchyt jedné takové domény pěkně prodražit.
Například pokud by chytal v jednom spojení co vteřinu, tak to máte denně 86 400 requestů + běžný provoz a to cenově vychází na tisíce korun za doménu (8640,-) + běžný provoz a provoz na následující dny. Samozřejmě to takhle počítat úplně nejde, ale pro nastínění to stačí. Takže i tohle si musí registrátor kontrolovat (počet vyčerpaných requestů z počtu přidělených requestů).
3. Systém na odchyt domén
Takže ano, odchyt domén je nejen o vědomostech (co a kdy expiruje) o financích (pokrytí počtu requestů), ale i o systému na odchyt napojeného přímo na registr.
Tady vám moc informací nepředám, protože za prvé nechci a za druhé tyto systémy jsou svatým grálem těch, kteří odchytávají. Takže tuto část uzavřu tím, že bez pořádného systému na odchyt jsou vám dvě předchozí věci k ničemu.

Proč se domény odchytávají?
Většinou na následný prodej, nebo na využití v oblasti SEO. Další věcí je odchyt domén kvůli spekulaci, kdy na ní původní majitel zapomene a ten, kdo jí odchytává splehá na to, že jí dotyčný od něj poté odkoupí. A na další prodej obecně.
Faktory rozhodující o zajímavosti domény
Ohodnocení domén je zcela subjektivní věc a v tom je to kouzlo a zajímavá je i ta rozmanitost faktorů, které ovlivňují chytače, ale i ty, kteří pak registrují „zbytky“ domén, které se uvolní a nikdo je neodchytí.
Ranky
Řada lidí odchytává domény kvůli rankům. Faktorem, který hraje rozhodující roli při tomto výběru může být třeba domain rating od Ahrefs. K bezplatnému zkontrolování domain ranku můžete využít Backlink checker od Ahrefs. Jeho výstup pak může vypadat například takto:
Pokud vás zajímají metriky od MOZ nebo Semrush, tak můžete využít Renčekr, který jsem před nedávnem spustil a tyto metriky umí zobrazit a jen za pár korun.
Zpětné odkazy
Zpětné odkazy se u expirovaných domén dají rovněž pěkně využít. Můžete si doménu přesměrovat přes 301 na svůj web a rozšířit si tím i odkazové portfólio. Tato metoda se využívá třeba u affiliate marketingu. O tom si můžete poslechnout podcast od affilboxu, kde se tomuto tématu věnují:
- AffilBox Podcast epizoda 7 – Expirované domény a jak dlouho trvá získat první provizi
- AffilBox Podcast epizoda 19 – Jaké používáme strategie na linkbuilding
Pokud má doména pěkné a hodnotné zpětné odkazy, tak nemusíte nutně tuto věc řešit přesměrováním, ale například obnovením obsahu na doméně a dalšího rozšiřování obsahu. Tím můžete urychlit růst webu a získat poměrně snadno autoritativní web. Počet zpětných odkazů můžete získat rovněž na Ahrefs, nebo skrze jiné podobné nástroje.
Historie domény
Historii domén můžeme chápat dvěma způsoby – jiné mě nenapadají.
Datum původní registrace může napovědět nejen o stáří domény, ale i o tom, že doménu (pokud bereme nerankové domény a domény bez zpětných odkazů) někdo využívá, například kvůli emailům, nebo na firemní prezentaci apod. Vždy je dobré se podívat na historii domény nejen z pohledu data z WHOIS, ale také z pohledu obsahu, který na doméně byl.
Ke zjištění, jaký obsah na doméně byl využíváme web Archive.org resp. jeho část, která se věnuje webům. Pomocí tohoto nástroje můžeme zjistit, jaký konkrétní obsah na doméně byl a jak se měnil, případně jestli se změnilo i zaměření obsahu. Byly časy, kdy se odchycené domény předělávaly na půjčkové, nebo katalogové weby a snažily se návštěvníky uvrtat na tyto produkty.
Doména, na které běžel třeba nějaký dětský magazín a poté na ní někdo umístil affiliate na půjčky, není úplně vhodná doména, kterou bychom chtěli využívat na další seriózní projekty. Ale tohle je vždy otázka konkrétní domény a konkrétního obsahu.
Původní obsah
Původní obsah jsem zmiňoval ve spojitosti s historií domény z pohledu tématu a jeho případné změny. Nicméně je stále populární obnovování obsahu. Ať už se jedná (často o nelegální) o obnovování obsahu a vykrádání webarchivu a nebo jen obnovení tématicky stejného obsahu. Například se zachováním struktury webu a URL, kvůli zpětným odkazům, které na doménu vedou. I tohle hraje rozhodující roli při výběru domény, kterou chceme odchytit.
Traffic domény
Já osobně se tomuto selektování domén a jejich následnému využívání formou parkingu nevěnuji. Neoslovilo mě to a nemám ani potřebné zkušenosti a znalosti v tomto oboru. Parkování českých domén ani není tak zajímavé z pohledu zisku, jako ostatní koncovky, ale o tom jindy. Ale nelenil jsem a oslovil jsem Gransyho, aby nám něco o výběru domén kvůli trafficu pověděl.
- Pokud chci na svůj web přivést rovnou tématickou návštěvnost (bez budování SEO), nebo pokud doménu pouze parkuji (tj zobrazuji reklamy místo obsahu, na které návštěvníci klikají a já za to dostávám $$$) je vhodné se porozhlédnout po expirovaných doménách, které mají ještě pořád traffic původních uživatelů, reklam, odkazu, atd …
- viz výše.. Dále například i pro majitele obchodní značky je celkem nutné zjistit, jaké jsou potencionální překlepy u jejich značky a vyhledat vhodné překlepové domény k registraci, pro ochranu dané značky. Pokud je značka již delší dobu na trhu a volných překlepových domén je hodně, lze za pomoci analýzy odhadu trafficu vybrat pouze ty nejdůležitější domény a ušetřit tak na zbytečných registracích těch překlepů, které jsou neškodné (mají nulový traffic, nikoliv z pohledu SEO, ochrany, atd..)
- Zjistit, jaký má doména traffic z veřejných zdrojů, je velice obtížné. Používají se běžně nastroje jako Ahrefs, Majestic, Moz, Semrush pro zjištění existence zpětných odkazů na doménu, nebo umístění domény ve vyhledávačích na určité výrazy. Bohužel tyto údaje ne vždy říkají, že doména má traffic. Doména může mít klidně milióny odkazů, ale nepřijde přes ně jediný živý návštěvník, protože se jedná o nekvalitní, nebo neviditelné odkazy, nebo odkazy z webů, které mají nulovou návštěvnost. Pro výrazné zvýšení přehledu o tom, jaký traffic má doména, se dá využít nastroj Similarweb, který je ovšem příliš drahý (desítky tisíc USD), nebo pak přístup k neveřejně dostupným údajům, jako je například provoz vlastního ISP, DNS, Proxy, atd …
- Monetizovat traffic lze dvojím způsobem – buď mám domény (typo, expired, klíčová slova), které mohu směřovat na svůj konkrétní produkt, u kterého již existujícím trafficem zvýším teoretické množství prodeje. Nemusí se vždy jednat o vlastni produkt, ale často se takový traffi využívá i u Afilliate webu, tj web který majitel sestavil na podporu prodeje cizího produktu, ze kterého má následné provize. Druhou možností monetizace trafficu je samotný parking domén, kdy se na doménách zobrazují reklamy, na které návštěvníci klikají.
- Monetizace trafficu u domén dle TLD závisí na tom, co konkrétní země umožňuje. Například český traffic je pro doménový parking velice levný – inzerenti za něj nechtějí tolik platit – proto příjmy z parkingu CZ domén nejsou ve srovnání například s Americkým trafficem nijak závratné. Na druhou stranu u CZ domén lze výrazně více využít rozšířeného Afill marketu na českém trhu a vybrat z nepřeberného množství produktů/služeb co lze na webu přeprodávat, resp. odkazovat, což například u Čínského trafficu, který je obrovský, v praxi moc nefunguje.
Moc děkuji za tyto informace a svolení k publikaci. Díky! Pokud chcete nějaké další informace o doménách a parkingu, tak doporučuji se podívat na web Franta.cz na kterém tyto informace naleznete.
PS: Nesnáším tě za přepisování textu bez diakritiky 😀

Překlepové domény
Překlepové domény mají spojitost s trafficem domény, který jsem popisoval výše. Však právě o to u nich jde. Překlepové domény jsou domény, které vznikají tím, že někdo zamění (většinou) jedno písmeno. Může se jednat o klasický překlik, nebo záměnu y/z a nebo o gramatickou chybu. Všechny tyto příklady se dají využít a vhodně tak nasměrovat návštěvníka buďto na nový (tématicky podobný) web, na parking stránku a nebo úplně někam jinam (ne, tam ne 😀 ). Obchod s lidskou blbostí platí i u domén, však jsme to všichni viděli ve filmu Czech Made Man kde se překlepovky využívaly k zobrazení reklam na cílových webech. Funguje to i dnes. Řadu takových domén jsem úspěšně prodal, ale nedržím je.
Ostatní faktory
Mezi ostatní faktory uvedu věc, které je rovněž spojená s historií domény a ta slouží k čisté spekulaci. Příkladem takové domény může být doména, které nese název firmy, nebo obsahuje jméno/příjmení někoho kdo doménu využívá k firemní prezentaci a nebo k emailům. Takové domény mohou původního vlastníka přijít velmi draho, obzvláště pak, pokud tu doménu opravdu aktivně využívá a potřebuje jí. Nutno dodat, že přehlédnutí emailů od registrátora, od registru a často i dopis přijde, to už chce nutnou dávku nepozornosti, ale stává se to.
Kdo u nás chytá domény?
Tuto část bych rozdělil na dvě. Na veřejné a neveřejné odchyty a oddělil bych tedy ty soukromé od těch, do kterých se můžete vy, obyčejní smrtelníci zapojit.
Veřejné odchyty
Subreg
Subreg sice před rokem ukončil poskytování této služby, ale rád bych tu uvedl pár informací a poznatků, které tomu předcházely.
Nejprve si připomeneme článek na 404m.com, který nese název Subreg zdražuje odchyt na 5K CZK/doména, kde je v podstatě popsaný příspěvek, který Subreg sdílel na svém Facebook profilu:
A následovalo oznámení o zrušení odchytů úplně (10.4.2020):
Celá zpráva zde. Subreg měl slušnou úspěšnost odchytů, ale je to finančně dost náročná věc, takže to docela chápu. Přidáme-li k tomu to, jak se CZ NIC poslední dobou chová, ak se není čemu divit. Subreg si tedy ze seznamu škrtáme a podíváme se, kdo dál odchyty nabízí.
dAukce.cz
Asi nejznámější a nejvíce využívaná veřejná služba na odchyt domén je od dAukce.cz (pozn. registrátor KRAXNET). Zaregistrovat se do ní může kdokoliv a cena jedné domény (pokud v aukci nikdo nepřihodí) začíná na 200 Kč bez DPH. Pokud o doménu má zájem více lidí, tak jde do veřejné aukce, kde může přihodit kdokoliv a cena domény pak může být i řádově jinde. Prodejem domén (včetně domén z dAukce) se věnuje Drago na svém blogu, sledovat můžete reporty každou neděli a vyhledávat je můžete pod štítkem prodané domény. V reportech jsou i prodeje z jiných platforem a webů a i soukromé prodeje.
Onebit.cz
Onebit na svých stránkách nabízí odchyt domén. Službu mají nazvanou jako přednostní registrace domény. Objednat si tuto službu může kdokoliv ale..
Cena za úspěšnou registraci domény je 500 Kč bez DPH + cena za registraci domény dle ceníku.
- V případě, že doménu neodchytí a odchytí jí někdo jiný, tak zaplatíte 500 Kč bez DPH a registrační poplatek za doménu je vám vrácen.
- Pokud si doménu prodlouží původní majitel v poslední den (běžně se to děje) a doména se nechytá, tak jsou vám vráceny všechny poplatky.
Takže pokud doménu neodchytí a odchytí ji někdo jiný, tak zaplatíte 500 Kč bez DPH. Na to pozor.
Zoner (Czechia)
- Zoner rovněž nabízí veřejnou službu na odchyt. Jak služba funguje popisují v článku Speciální registrace domén CZ a dle platného ceníku lze zjistit to, že:
Cena za odchyt je 500 Kč bez DPH + cena za registraci domény dle platného ceníku. - Za neúspěšný odchyt (je jedno z jakého důvodu) je účtován poplatek 200 Kč bez DPH.
Takže pokud doménu neodchytí a odchytí ji někdo jiný, nebo jí stávající držitel prodlouží, tak zaplatíte 200 Kč bez DPH. Na to pozor.
Gigaserver
Na závěr můj oblíbený Gigaserver. Ti nabízejí odchyt domény za 100 Kč bez DPH + cena za registraci domény dle platného ceníku.
Systém nemá žádné ALE..
- V případě, že se jim nepodaří registraci domény provést bude vám uhrazená platba vrácena.
Systém naleznete na adrese domeny.gigaserver.cz a nebo přímo v administraci Gigaserveru.
Takže pokud doménu neodchytí a nebo dojde k jejímu prodloužení, tak neplatíte NIC.
Soukromé odchyty
Tohle je podle mého zajímavá část a ne každý o tom ví. Zkusím to tedy ve stručnosti popsat, protože některé informace jsou součástí know-how a široké veřejnosti nepatří do rukou.
Wedos
Wedos chytá pro Šimona, který má aktuálně kolem 14tis domén. Nechytají hodně, ale chytají dobré kousky a dobrou úspěšností. Několikrát se mi stalo, že mi vyfoukli doménu, která by se mi líbila a kterou bych chtěl. Veřejně se proti této službě ohání, ale chytají.


Zdroj: https://datacentrum.wedos.com/a/273/tak-jsme-nejvetsi-hosting-v-cr-ano-ne.html
No nechme to tak, prostě to tak není a domény pro Šimona chytají.
Forpsi
Forpsi je taky zajímavá kapitola. Ti chytají pro Smetanu (WEBINVEST). Forpsi má spolu s Wedosem velkou výhodu v tom, že mají spousty zaregistrovaných domén.
Forpsi má aktuálně přes 300 tisíc domén a Wedos 290 tisíc. To je potom chytání domén jedna radost. Tam je jedno, kolik miliónů requestů propálíte za odchyty, při takovém počtu.
TELE3
Pro koho a za jakých podmínek chytá TELE3 si nechám pro sebe. Sám jejich služby dlouhodobě využívám a jsem s nimi spokojen. A nejedná se pouze o odchyty domén.
Úspěšnost odchytů u jednotlivých registrátorů
Byly doby, kdy se tyto data dala krásně sbírat a analyzovat. Jeden čas jsem měl na Monitoruju.net i statistiku odchytů domén, která vypadala nějak takto:
Jak jsem již psal, tak to šlo tenkrát krásně odvodit podle času registrace. V současné době to možné není, takže nějaká komplexní statistika možná není. Jediný způsob je ten, že nějakou doménu budete chytat a když ji neodchytnete, tak si zjistíte kdo ji chytil.. Je to škoda, byla to zajímavá data a dalo se toho spousta odvodit – trendy v odchytech, úspěšnost jednotlivých registrátorů apod.
Dotazy na téma: odchyty domén
Před psaním tohoto článku jsem položil dotaz na Twitteru a na FB ve skupině SEOloger a zeptat se, jestli někoho něco takového zajímá a co lidi na odchytech zajímá nejvíc. Pokusím se tedy ve stručnosti tyto dotazy zodpovědět.
PS: Ani jsem nečekal takový zájem, díky 🙂
Dřív byl limit registrátorů kolik mohou na sebe zaregistrovat domén. Aby se nespekulovalo. Tak jaky je stav a jak to lze obejít.
— Michal Gregor (@MichalGregorCZ) April 22, 2021
Nelenil jsem a dotázal jsem se přímo na NIC.CZ a bylo mi sděleno:
Dobrý den,
děkuji za Váš dotaz.
Žádný takový limit není stanoven.
S pozdravem
Top 10 nejdrzitelu cz domen a odhadovany pocet, zaroven by bylo zajimave vedet, jestli nekdo z nich treba nezacal tridit a poustet nektere domeny a kdo z nich nechava domenu vyexpirovat do posledniho dne a pak prodlouzi – tzn si vlastne dela promo. Proc jsou odchyty tak drahe
— insekticid (@insekticid) April 22, 2021
Tyle data se mi asi úplně nechce zveřejňovat, ale..
Co se týče pouštění domén, tak v tom vidím (poslední měsíc) jistý posun k počtu domén, alespoň u Šimona, který nyní denně pouští více domén, než dříve (vím to, posílá mi je). Ostatní nesleduji.
TOP X počtu držitelů domén, tak aktuálně mohu sdělit následující:
- SB:1QBQOHTRDT-SUB – 11 875 domén
- WEBINVEST – 8 144 domén
- EMALGONA – 2 119 domén
- NETIK-SRO – 2 113 domén
- ANONYMIZOVANO – 2 082 domén
A co se týče prodlužování domén v poslední den, tak to dělá každý větší domainer, to se nezměnilo.
No je to naivní dotaz… Ale budu rád za vhled do toho, jak se to monetizuje.
— Thebys (@thebys) April 22, 2021
Já osobně chytám tři druhy domén a to domény který u mě někdo objedná = zaručený prodej. A nebo domény, který vím, že prodám (rankovky, historie, know-how) a domény pro sebe, který neslouží primárně k prodeji.
Proc se mi nikdy nepovede odchytit domenu, ktere konci "Ochranná lhůta" 😀
— P. 🍓 (@jahoda_) April 22, 2021
Možností je spousta. Jak jsem již psal, tak je nesmysl ověřovat dostupnost domény přes NIC.CZ = mají cache. A je nesmysl odchytávat domény přes API a nebo ruční odchyty.

Jednoduše řečeno je to běžná registrace uvolněné/volné domény. Nicméně drtivá většina odchytů se provádí automatizovaně a skrze roboty a scripty.

O jediných limitech o kterých vím, je maximální počet spojení za vteřinu do registru a to jsou 4 spojení.

Zahraniční odchyty mě nezajímají, takže přesnou odpověď nevím, Google zajisté poradí, ale třeba pro slovenské domény rád doporučuji službu Aftermarket.sk

- To jsem popisoval výše – skrze webarchiv.
- Odkazový profil napoví, jak kvalitní linky na doménu vedou a mohou napovědět, co je s doménou vhodné udělat (parkovat, obnovit obsah, NEregistrovat v případě spam linků).
- Brandové domény jsou kapitolou sama o sobě. Já proti nim nic nemám a řadu jsem jich taky prodal. Je to vždycky risk. Známé jsou soudní spory na ochranné známky Škodovky, Sberbank apod, ale jistě všichni známe i situaci ohledně O2.cz


Jak jsem již psal, tak odchyty přes API, nebo vlastní scripty nemají dle mého názoru smysl. Nikdy nebudete rychlejší, než systémy na to určené, takže je to ztráta času.

Mají databázi domén (je nutné znát co expiruje), mají status registrátora( bez toho doménu nezaregistruješ tak rychle), mají scripty na kontrolu dostupnosti domén.
Závěr
Sami si podle svého usouzení můžete dát dohromady mnou napsané informace a vybrat si tak službu na odchyt domén. Konkurenčních služeb je stále hodně, takže odchyt domén není žádná legrace. Řada lidí stále zpochybňuje fakt, zda se prodejem dá uživit. Dá, můžete to sami vidět v mých měsíčních reportech.
Ani bych nečekal, že se z tohoto tématu stane tak dlouhý článek, ale jsme u konce. Děkuji za názory a za podněty. Pokud by nebylo něco jasné, tak se klidně zeptejte v komentářích. Je to asi můj nejdelší článek, který jsem za těch 11 let napsal.
Díky za pozornost a odchytům zdar!
Dobrá práce!
Naprosto od A do Z hezky popsány všechny věci ohledně chytání domén. Povedený článek 👍
Zajímavé informace, díky za článek 🙂
Přišla mi zajímavá informace, že domény expirují 61. den v náhodný čas. Někdo (něco) ten čas musí určovat a nějak se mi nechce věřit, že je to nějakou „random“ funkcí. Nemyslíš, že to někdo řídí a úmyslně toho využívá? 🙂
Jak jsem již někde psal. Ty lepší kousky dropují opravdu až v pozdějších hodinách. Většina z nich po 20h a dále. Takže jediný, kdo na tom vydělává je CZ NIC 🙂
Je zde nějaká možnost jak narovnat podmínky při registraci expirovaných domén?
Třeba založit nějaké sdružení, veřejně kritizovat postoj NICu, sepsat petici, nebo něco podobného.
Není normální, aby dobré domény vyžrali jen vyvolení.
Napadá někoho něco?