Znáte ty registrace do katalogu ekonomických subjektů, které chodí po založení živnosti? Jak je všude spousta „napálených“ lidí, kteří si to pořádně nepřečtou a zaplatí a pak musí platit dál? Tak pozor na novou službu, které funguje na podobném principu tj. na nepozornosti uživatelů.

Dnes ráno jsem projížděl spamy a narazil jsem na odkaz na webchecker.eu

Aktualizováno 9.12.2020

 

Obchod s lidskou blbostí

Zdánlivě nenápadný nástroj, který nabízí obyčejný check vašeho webu, kterých jsou na internetu spousty. Říkám si ok, vyzkouším, ale najednou WTF?

Říkám si proč by po mě někdo chtěl vyplnit email na to, aby mi poslal výsledek, no ok, zadám temp email.. ALE!

Chce to i IČO – tady něco smrdí a taky že jo. Letmým pohledem na všeobecné podmínky mi to bylo jasné. Obzvláště pak odstavec IV.

 

IV. Smlouva o poskytování služeb

1. Návrh Objednatele na uzavření smlouvy o Webových službách (dále jen „Objednávka“) přijímá
Provozovatel prostřednictvím elektronického formuláře na Webovém portálu.

2. Vyplněním tohoto formuláře a kliknutím na tlačítko s názvem „Analyzovat“ učiní Objednatel
Provozovateli návrh na uzavření smlouvy o Webových službách (dále jen „Smlouva“), a to na
dobu určitou v délce trvání 1 roku a za cenu dle platného Ceníku a v souladu s těmito VOP.

3. Objednatel odesláním Objednávky potvrzuje, že se seznámil s podmínkami uzavření Smlouvy (i
těmito VOP) a Ceníkem a bere na vědomí, že Provozovatel mu není povinen Objednávku písemně
či elektronicky potvrzovat.

4. Objednávka je akceptována Provozovatelem a Smlouva je uzavřena konkludentně okamžikem
zahájení poskytování Webových služeb Objednateli Provozovatelem, tedy okamžikem umožnění
přístupu k nim.

5. Provozovatel je oprávněn uzavření Smlouvy odmítnout v následujících případech:

  •  Objednávka je v rozporu s dobrými mravy,
  •  Objednatel v objednávce uvedl neplatné, neúplné nebo nesprávné údaje (zejména své
    jméno/firmu, IČ, sídlo) nebo
  •  Objednatel dříve porušil své závazky vůči Provozovateli nebo má vůči němu závazek po
    lhůtě splatnosti.

6. Objednatel souhlasí s tím, aby Provozovatel evidoval IP adresu zařízení, z něhož je Objednávka
učiněna.

7. Smlouva se automaticky prodlužuje o dobu dalšího 1 roku, ledaže ji Objednatel v souladu s těmito
VOP vypoví. Smlouvu lze vypovědět v posledních třech měsících jejího trvání, a to písemně na
adresu sídla Provozovatele nebo emailovou adresu [email protected]. V případě prodloužení
Smlouvy podle tohoto odstavce vzniká Provozovateli nárok na úhradu poskytnutých služeb dle
Ceníku platného v době tohoto prodloužení.

 

Ceník webchecker.eu

Podíváme se i do ceníku, abychom zjistili, co to tedy stojí.

 

Jedna analýza webové stránky …………………………….. 3 900 Kč

 

Ano, čtete správně. Tím, že si zaškrtnete ve formuláři souhlas s podmínkami a budete chtít otestovat váš web, objednáte tuto službu za částku 3900 Kč

 

Na problém ve skupině na Facebooku upozornil i Jan Onesork, kterému odkaz na tento nástroj přišel do spamu také viz. screen:

 

Zajímavý email

Dostal se mi do rukou i zajímavý email, který přikládám níže. Zřejmě se jedná o sofistikovaný plán, který je rozdělený na více internetových stránek. Ještě si proklepnu další domény, které mají a případně sdělím další informace.

 

Dobrý den,
založil jsem Vám přístup do našeho backoffice… tam budete mít přiřazené „tásky“ a k jednotlivým táskům si budete vykazovat čas. Nastavil jsem Vám hodinovku 400 Kč. Vždy na konci měsíce za měsíc předchozí pošlete fakturu. Čas prosím vykazujte pravidelně. Vykazuje se tak, že když se proklikáte na detail nějakého pracovního balíčku, tak vpravo nahoře jsou tři tečky.. po rozkliknutí je čas protokolu.. tak tam.

https://XXXX.XXXXX.XXXX/
[email protected]
XXXXXXXXX

 

V podstatě ty tásky jsou jen vždy s názvem „Marketing“ pod konkrétními weby.. to co ten samotný Marketing bude se musíme domluvit..

Weby nejsou dodělané.. cílíme na dokončení k 1.7., v tento datum chceme mít připravené i kampaně abychom je mohli spustit… do tohoto data dodá i právník obchodní podmínky pro jednotlivé weby.
Portály to jsou např. https://webchecker.eu/ (není dodělaný).. ale člověk si zde nechá otestovat web, ve většině případů si ani nevšimne, že je služba zpoplatněná a po týdnu mu piřjde faktura a bude na to koukat blbě.. protože ani nebude vědět za co.. až pak si všimne, že je na webu ceník a v podmínkách je vše popsané.

 

Z toho důvodu tedy si myslím, že
– nejsou vhodné brandové reklamy
– remarketingové reklamy bych spustil jen pro lidi, kteří „nedokončí“ objednávku
– u lidí, kteří už „služby využili“, tak těm už zobrazovat nebudeme
– není vhodné asi ani SEO a linkbuilding v diskusích

 

Vhodné by měli být si myslím:
– remarketing pro lidi, kteří web navšívili ale nezareagovali
– cílená reklama na jakékoliv (podnikatele, živnostníky, jednatele firem.. popř. i zaměstnance firem, kteří se např. zabývají danou problematikou = takže nechat otestovat web si může nechat nějaký programátor, marketér, majitel.. nevím kdo ještě.. naopak třeba tento web https://obchodnipoptavky.cz/ může využít zase obchoďák, sales, majitel..) takže ty kampaně se musí přizpůsobovat pro jednotlivé portály

 

Jaké platformy? Napadl mě určitě Facebook, Sklik, Adwords.. to v první vlně, pak můžeme nastavit i Instagram, twitter, linkedin.. cokoliv Vás napadne a budete mít chuť. Musíme myslet na to, že lidé mohou negativně reagovat v komentářích apod… takže buď to nějak promazávat nebo na to myslet při nastavení, neznám vlastnosti těch jednotlivých platforem.

 

Otázkou tedy je, co ode mne budete potřebovat?
– nasdílet adwords, sklik, Facebook.. analytics. případně něco víc? Můžeme tohle udělat na společném videocallu, nasdílím obrazovku a bude to rychlejší..
– vystačíme si s textovou reklamou nebo vidíte velký přínos v grafice a mám něco nechat připravit? Pokud ano, tak co? V jakých rozměrech.. prosím o nějaké zadání pro grafika.

 

S pozdravem / Best regards

 

Odkaz na pastebin.com

 

Pár webů, které běží na stejné IP adrese

  • tvojefilmy.cz
  • tvojekariera.sk
  • horory.info
  • investice.info
  • fajnprodejna.cz
  • digivestec.eu
  • online-tv.cz
  • sexcasting.eu
  • viptrust.sk
  • digientry.cz
  • registrace-k-dph.cz
  • bajecnazenska.cz
  • tvojekariera.cz
  • overeniodbornici.cz
  • balonovi.com

 

Viz. 89.221.212.63

 

VIP Trust s.r.o.

Za celou věcí údajně stojí společnost VIP trust s.r.o., se sídlem Na Folimance 2155/15, Vinohrady, 120 00 Praha 2 (zdroj: justice.cz)

Tato společnost provozuje webový portál viptrust.com a řadu dalších webů, které jsme dohledali. Její jednatel figuruje celkem v 11ti společnostech (odkaz).

 

 

Provázanost na ostatní podivné internetové stránky

Letmým pohledem můžeme zjistit, že další internetové stránky podobného charakteru, které hostují na stejném serveru vlastní společnost Tvoje Kariéra s.r.o.

Společnost Tvoje Kariéra s.r.o. a dále její jednatel figuruje i v dalších společnostech: Winter Company s.r.o., AQUA Business s.r.o., Silver Holding s.r.o., Effective Factory s.r.o., Clever Technology s.r.o., Good Studio s.r.o. (zdroj: justice.cz)

Nutno podotknout, že o panu Jednateli není na internetu ani zmínka – jediný sociální profil, nic. Společnosti sídlí na virtuálních sídlech na adresách v Praze.

 

Všechny podobné webové stránky se vyznačují nezvykle vysokými cenami za umístění v katalogu.

Pan jednatel provozuje i spoustu dalších webů – ultrapujcka.cz, obchodnipoptavky.cz, gigacloud.cz, firemniweby.eu (zdroj: nic.cz)

 

Dalším takovým portálem je web digifirmy.cz, tu vlastní společnost Beta Konekta, s.r.o., kde je jednatel sice někdo jiný, ale společnost sídlí na stejné adrese, jako ty výše zmíněné. Pan jednatel má trvalé bydliště na Městském úřadě v Kolíně. (zdroj: nic.cz, justice.cz)

 

Přidáním do katalogu uživatel odsouhlasí obchodní podmínky, ve kterých souhlasí s uzavřením smlouvy.

Ceník je takový:

A VOP jsou podobné těm, které má webchecker.eu:

 

  1. Návrh Objednatele na uzavření smlouvy o Zveřejnění (dále jen „objednávka“) přijímá Provozovatel prostřednictvím elektronického formuláře v Katalogu firem.
  2. Vyplněním tohoto formuláře a kliknutím na tlačítko s názvem „Potvrdit a zveřejnit“ učiní Objednatel Provozovateli návrh na uzavření smlouvy o Zveřejnění, a to v rozsahu zvoleném Objednatelem a za cenu dle platného Ceníku a v souladu s těmito VOP.
  3. Objednatel odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s podmínkami uzavření smlouvy o Zveřejnění (i těmito VOP) a Ceníkem a bere na vědomí, že Provozovatel mu není povinen objednávku písemně či elektronicky potvrzovat.
  4. Objednávka je akceptována Provozovatelem a smlouva o Zveřejnění je uzavřena konkludentně okamžikem zahájení poskytování služby Provozovatelem, tedy okamžikem zveřejněním údajů Objednatele v Katalogu firem.

 

Vypadá to na celkem promakanou farmu webů. Kdo skutečně stojí za celým tím byznysem je otázkou.

 

Takže prosím pozor na tyto služby, abyste nepřehlédli tyto informace a neobjednali tyto službu bez toho, aniž byste chtěli.

 

pozn. Veškeré výše zmíněné informace čerpají z veřejně dostupných informačních zdrojů a lze je běžně dohledat na internetu