Jak si už mnozí všimli, tak seznam 18.12.2012 nasadil novou úpravu relevančního algoritmu do vyhledávání. Tak se pojďme podívat, zda to bylo dobrým krokem či nikoliv.

Seznam oznámil na svém blogu toto:

Fulltextové vyhledávání se neustále snažíme vyvíjet a zdokonalovat, proto jsme dnešní den provedli další úpravu v relevančním algoritmu. Tato úprava se týká odkazové části relevance.

Každá úprava relevance je testována a do reálného provozu se dostane jen tehdy, pokud globálně kvalitu vyhledávání zlepší.

Očekávané změny v pořadí výsledků jsou malé. U vysoce konkurenčních dotazů však může dojít k promíchání výsledků na předních pozicích.

 

Na tuto změnu zareagovalo docela dost lidí, kteří svoje pozice ve vyhledávačích pravidelně sledují. Například na Webdealu vzniklo vlákno: Podivný přepočet Seznamu, kde autor popisuje, jak se zamíchalo pořadí webů v dotazech týkajících se velmi konkurenčního tématu a to jsou půjčky. Na Webtrhu se rovněž objevilo téma: Strmý pád v SERP Seznamu, ale webtrh není potřeba komentovat, ať si každý udělá obrázek sám.

Nicméně pojďme se tedy podívat na to, co změna algoritmu způsobila. Vybral jsem pár dost konkurenčních slov, které si teď rozebereme.

Peeling

Slovo, které se běžně používá i v českém jazyce a tudíž by zde neměl být problém v tom, aby seznam zobrazoval na předních pozicích weby jiné, než české. Ale opak je pravdou, viz. screen:

[singlepic id=26 w=320 h=240 float=]

Jak můžete vidět, tak se na druhém místě zobrazuje jakýsi web z Polska. Nepochopitelné, ale pojďme dál.

 

Botox

První strana zahlcena nečeskými weby i když je zvoleno české vyhledávání.

[singlepic id=27 w=320 h=240 float=]

Na tyto a další slova upozornil Jiří Šubr přímo v komentářích na sblogu.

Samozřejmě bychom mohli najít spoustu dalších zkratů od seznamu jako jsou duplicitně zobrazované domény ve vyhledávání a jejich jazykové mutace apod. Ale pojďme dál

 

Důležitost domény

Seznam mě opět přesvědčil, že je stále potřeba klást velký důraz na klíčové slovo v doméně. I když tento fakt řada odborníků odmítá viz článek, tak se pojďme podívat.

Klíčové slovo:  fotogalerie pergoly, na prvním místě můžete vidět tzv. „SEO web“, který má za účel pouze obsadit první pozice ve vyhledávání. O obsahu webu mluvit nebudu, o tom se přesvědčte sami viz. fotogaleriepergoly.cz a pro lenochy obrázek:

[singlepic id=28 w=320 h=240 float=]

Dobře, někdo by mohl namítat, že daný web má něco přes 7000 zpětných odkazů z více než 60ti domén, ale popojedem.

Před nedávnem jsme spustil miniweb Buřtcajk.eu právě proto, abych si ověřil důležitost klíčového slova v doméně a důležitost tématické stránky zpětných odkazů. Výsledek:

[singlepic id=29 w=320 h=240 float=]

Jsem na prvním místě s webem, na kterém není nic víc, než 10 dílů tohoto seriálu z YouTube. Jsem dokonce i nad oficiální stránkou pořadu na TV pětka. Na screenu si můžete také všimnout, již zmiňované duplicity ve vyhledávání – 2x stream.cz.

Statistika vyhledávání výrazu není nikterak závratná viz seznam statistiky nicméně i toto generuje poměrně dobrou návštěvnost 50-100 UIP denně bez námahy. Stačilo mi k tomu správné zvolení domény s klíčovým slovem a umístění odkazu na 2 weby a to na Geekforum.cz a Prumernej.cz.

 

A co vy ? Sledujete pravidelně svoje pozice na seznamu ? Jak to pro vás dopadlo po této úpravě ?

Kategorie:

Články,

Aktualizováno: 29. 2. 2020