Ano je to teprve moje druhá přečtená kniha v životě a hned jí má na svědomí Michal Kubíček. Kniha nese název 50 způsobů, jak na zpětný odkaz.

Kniha oficiálně vyšla 17.9.2012 ve spolupráci s ekniha.eu v PDF verzi. Knížku jsem si koupil již včera, ale až dnes jsem se dostal k jejímu přečtení.

Jak už bylo na mnoha blozích omíláno, tak kniha je psána poměrně dost velkým písmem, ale není se čemu divit. Mnozí to odůvodňují tím, že knihu bude číst velká většina na mobilních zařízeních, tabletech apod. Já si naopak myslím, že si knihu bude moci přečíst člověk, který přijde do styku s pančovaným alkoholem a vzhledem k tomu, že má kniha jen 90 stránek, tak bude mít dostatek času na její přečtení.

Na začátek jeden citát hned z úvodu knihy:

Zpětné odkazy jsou pro dosažení dobrých pozic ve vyhledávačích životně důležité. Pokud je obsah král, pak odkazy jsou královna.

Kniha začíná takovým malým úvodem do problematiky se zpětnými odkazy, poté následuje rubrika „Časté otázky a odpovědi“ kde autor odpovídá na již zmiňované nejčastější a stále se opakující dotazy ohledně linkbuildingu. Kdo sleduje internetová fóra typu Webdeal.cz nebo Webtrh.cz může tuto část knihy s klidem přeskočit a zamířit k samotnému obsahu a radám na získání zpětných odkazů.

Osobně jsem se zastavil až u bodu č.12, který nese název „Inzertní, aukční a poptávkové weby„. Michal v ní popisuje získávání zpětných odkazů na inzertních serverech typu Hyperinzerce.cz, Bazos.cz, Sbazar.cz aj. Tento způsob propagace a přivedení návštěvníků může být zajímavý pro majitele e-shopů nebo pro majitele různých minisites a musím uznat, že mě tento způsob propagace doposud nenapadl a nevěděl jsem o něm. Hold člověk se učí celý svůj život.

Michal dále používá známkování jednotlivých „návodů“, jak zpětný odkaz získat. Hodnocení je založené na jeho vlastních dlouholetých zkušeností v oblasti SEO.

Dost už bylo chválení, aneb pojďme na kritiku

Michal často v textu knihy doporučuje využívání různých SEO nástroju jako je např. MajesticSEO. K čemu tento nástroj slouží není třeba představovat. Nicméně si myslím, že by si více pozornosti od SEO expertů zasloužil nástroj Ahrefs.com (v knize zmíněna pouze jednou), o kterém v poslední době napsal například Filip Podstavec. Ač se jedná o novou službu, tak věřím v to, že se z ní brzy stane velká konkurence již zmiňovaného MajesticSEO. Už jen díky stále rychlejšímu crawlingu českých webů. Sám tuto službu využívám a těžko bych hledal adekvátní řešení pro české weby.

Reklama v knize

Jak už psal Drago v jedné z prvních recenzí této knihy na jeho blogu, tak se v knize nacházejí vnořené reklamy, které zabírají 7 a půl strany. Při prvním otevření a zejména při tisku knihy, jsem tyto reklamy taktéž odsuzoval, ale po přečtení a uvědomění tuto kritiku beru zpět. Co chcete za dvě stovky ? Jde o tématické reklamní bloky a řada začátečníků díky nim může najít zajímavé nástroje a možnosti.

Elektronická verze

Některá kritika se na Michalovu hlavu snesla i kvůli tomu, že na rozdíl od jeho předešlé knihy Velký průvodce SEO se kniha prodává v elektronické podobě a ne jako tištěný materiál.  No a ? To je tak těžké si těch 90 stran vytisknout ?

Shrnutí

Knihu osobně doporučuji v kombinaci s dobrou kávou vám může pomoci k uvědomění některých faktů, které spousta linkbuilderů zanedbává a nebo je nepoužívá vůbec. Kniha je vhodná, jak pro začátečníky, kterým podrobně vysvětlené pojmy mohou dopomoci kvalitnějším výsledkům, tak i lidem, kteří se v tomto oboru již nějakou dobu pohybují, aby si uvědomili, že linkbuilding nestojí jen na bezhlavé registraci do katalogů a publikování PR článků do free PR webů.

A litovat utracení 199kč ? Jen blázen by přemýšlel proč knihu nekoupit. Jaký je vás názor na tuto knihu ?
zpetny odkaz

 

 

Ostatní recenze, aneb nebojme se odkazovat

Jan Kvasnička :  Nová kniha Michala Kubíčka: 50 způsobů jak získat zpětný odkaz
Drago : Michal Kubíček: 50 způsobů, jak na zpětný odkaz
Zdeněk Dvořák : Michal Kubíček: 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz: recenze

Kategorie:

Články, Oblíbené,

Aktualizováno: 10. 2. 2020