Majitelé některých (spíše těch menších) firem si tvoří webové stránky sami v domnění, že ušetří mnoho peněz. Tvorba webových stránek je ale velice náročná činnost a zahrnuje spoustu oborů.

Analýzy, rozbory, plánování

Na začátku by měla proběhnout nějaká analýza. Díky ní získáme větší přehled o konkurenci a ujistíme se, že je tvorba webové stránky smysluplná a přinese nám pozitivní výsledky. Jde o základy na kterých můžeme bezpečně stavět.

Webdesign

Další velice důležitá část tvorby webových stránek je webdesign. Většina lidí bere webdesign jako obyčejný vzhled stránek a nepřikládá mu veliký význam. Webdesign je ale daleko víc než pouhý vzhled.
Nádherný design může majitele lehce připravit o potencionální zákazníky jen proto, protože se v něm nevyznají, nenajdou to co potřebují a design pro ně není správně použitelný. Zato velice obyčejný design dokáže získat nadprůměrné procento zákazníků. Nezkušený tvůrce  nemá přehled o tom, jak by měl účinný webdesign vypadat a jak ho sestavit.

Kódování webdesignu

Velice podstatnou roli také hraje kódování designu. Kód stránky může rapidně ovlivnit příliv návštěvníků z vyhledávačů. Špatný kód může spoustu návštěvníků omezit. Každý zkušený kodér umí kód pro vyhledávače správně optimalizovat (seo) a maximalizovat příliv návštěvníků. Takový web pak většinou bere do ruky programátor, který dodělá požadavky klienta.

Plnění kvalitním obsahem, reklamní kampaně

V téhle chvíli je web již hotový a připravený pro návštěvníky. Hodně majitelů stránek ale netuší jak návštěvníky získat. Na začátku je třeba obstarat kvalitní obsah, poutavý pro návštěvníky (důvod proč by tam vůbec měli jít). Nakonec stačí dát o webu vědět formou různých reklam.
Jestli teda o daném oboru nic nevíme, měli bychom práci nechat někomu zkušenějšímu bez ohledu na to, jestli vyrábí počítací váhy, nebo psací propisky.

Kategorie:

Články,

Aktualizováno: 18. 7. 2012