Po návštěvě Wedosu a jeho dní otevřených dveří jsem s Lukášem Kruntorádem navštívil i konferenci SEO Restart 2013. Tady je malý report z celé akce.

Když jsme na SEO Restart dorazili následovala registrace, kde jsme obdrželi kartičky se jménem. Jen škoda, že na ní nebyly veškeré informace, které se při registraci vyplňovaly. Žádal jsem i o natisknutí přezdívky (Wladass), ale ta rovněž chyběla 😀 Ale jinak byly povedené.

Po příchodu do přednáškového sálu nás všechny přivítala Anna Češková. Příjemné zahájení jsme měli za sebou a mohla začít první přednáška.

 

Jan Tichý

Vtipně pojatá přednáška od Honzy o cargo kultu. Tento pojem mě doposud neznámý nám Honza znamenitě vysvětlil a ukázal na příkladu a převedl jej do oblasti SEO. Poukázal na fakt, že v dávných dobách fungovaly na vyhledávače věci typu registrace do katalogů, registrace do PR webů a další zbytečnosti. Jenže spousta SEO šamanů tyto praktiky využívá i v dnešní době, i když už dávno nefungují a mohou spíše uškodit, než pomoci. Pokud o tyto služby máte opravdu zájem, doporučuji navštívit Webtrh, kde se tyto služby nejen nabízejí, ale i stále poptávají. Přednáška byla vedená volnějším tempem a spolu s Honzovým humorem působila příjemně :)

 

Již během příchodu do učebny spousta lidí zjistila jednu nepříjemnou věc a to byla absence zásuvek pro notebooky. Jenže to bychom nebyly my, abysme neměli něco extra. Takže díky Matějovi Kučerovi, který se na VŠE studuje, jsme si vypůjčili 25m prodlužovačku, kterou ocenil i Jan Kvasnička, který seděl za námi :) A bylo vyhráno.

 

Zdeněk Dvořák

Na Linkiho jsem se osobně velmi těšil, protože jsem ho ještě nikdy neviděl přednášet a tak jsem byl velmi zvědavý. Zdeněk zabil prvních 10 minut z přednášky informacemi, které pro mě osobně byly k ničemu. Informace o tom kdy a jak vznikl první zpětný odkaz se hodí spíše do nějaké teoretické přednášky. Dále naopak zmínil, že pokud nakupujete zpětné odkazy, tak je šikovné je poptávat od neprodejců- čili od lidí, kteří obvykle zpětné odkazy neprodávají a je dobré je oslovit. Abych jen nekritizoval, tak Zdeněk uvedl, že při získávání zpětných odkazů je nutná i dávka kreativity. Přednesl, že se vydával za patnáctiletou dívku, aby získal zpětný odkaz na jejím navštěvovaném blogu 😀 Náklady na tento zpětný odkaz ? Minuta na sepsání emailu. Takže buďte kreativní při získávání zpětných odkazů pro vaše weby.

 

Martin Matějka

Pro mě další zklamání na SEO Restartu. Přednáška plná informací o autech a o garáži ze SmallCars. Na druhou stranu Martin vyzdvihl, že je důležité pochopit svého zákazníka a nebát se dělat neziskové věci. Uvedl i příklad toho, jak se i zákazníci mohou zapojit do propagace vašich projektů. Řada jeho zákazníků sama píše recenze, které Martin publikuje na webu (spousty textů zdarma nebo s minimálními náklady) a odměnou jim je sleva na další nákupy. No co, o linkbaitingu snad příště Martine.

 

Antonín Cicvárek

Tonda rozebíral myšlenku, že se stále v poslední době objevují firmy, které si raději školí své zaměstnance v oblasti marketingu a SEO, než aby využívali pro tyto služby externí pracovníky nebo agentury. Pro SEO a marketing je stále důležitější porozumět danému oboru, seznámit se s trhem a najít vhodná řešení a místa k propagaci služby nebo produktu. Nic nového pod Sluncem že?

 

Pavel Ungr

To, že je Pavel kvalitní řečník, to jistě všichni víte a potvrdil to i na SEO Restartu. Zmíněny byly aktualizace Googlu, tedy konkrétně poslední tj. tučňák 2.0. Zmíněno bylo rovněž použití mikroformátů. Potvrdil, že v blízké budoucnosti bude důležité, kdo na vás odkazuje, než odkud. Myšlenka autorství bude stále častější a měli by si jí lidé uvědomit. Pavlova přednáška byla pozitivní, stejně jako on.

 

Štěpán Škrob

Nečekanou pecku předvedl Štěpán ve své přednášce. Bylo vidět, že nepatří mezi řečníky a proto tato přednáška měla své kouzlo. O čem celkově byla přednáška, to je těžké říct, ale snažil se nám vysvětlit, jak funguje vyhledávání na seznamu. Co bylo největší perlou, byla jeho věta “Vypozoroval jsem od lidí, že zajímavý obsah je důležitý“. Věta na Twitteru pobavila nejvíce lidí :)

 

Marek Prokop

Po pár větách smetl ze stolu všechny předešlé přednášky. Zmínil, že nečekal, že se na konferenci typu SEO Restart budou projednávat a zmiňovat techniky, které už dávno nefungují (registrace do katalogů, duplicita aj.) Marek zmínil hezkou věc a to, že se lidí na Facebooku ptal, co nejčastěji hledají. Odpovědi typu brýle, klíče aj. určitě pobavily, nicméně poukázaly na fakt, že optimalizovat se musí i v reálném světě a ne jen na internetu, což si řada firem neuvědomuje a soustředí se stále jen na online propagaci.

 

Shrnutí

Osobně jsem od přednášek čekal více konkrétních řešení problematiky SEO a ne jen teoretické přednášky. Chápu, že ne každý se podělí s ostatními o know-how, ale toto mi prostě chybělo. Organizace přednášek byla dobrá a absenci zásuvek jsme rovněž vyřešili 😉 Na after párty jsme s Lukášem nebyli, ale užili jsme si alespoň společný oběd s Honzou Kvasničkou, Honzou Linhartem a Jakubem Čižmařem, kterého jsem viděl poprvé. Kluky jsem viděl už na Wedosu. I když jsme na after párty nebyli, tak jsme si přeci jen našli čas na drink :)

 

Kdo už napsal o SEO Restartu 2013

Pokud jste byli na SEO Restartu co trápilo vás ? Co vás naopak nadchlo a překvapilo ? :)

Nebyli jste na přednáškách ? Proč ?

Sdílej a pošli článek dál. Děkuji! :)
 
  1. Martin Matějka says:

    Díky za recenzi z konference. K té mé přednášce, ono právě to všechno, co děláme “navíc” tedy garáž, články, všechno okolo, tak to právě je linkbaiting :-) Je to v podstatě získávání pozornosti pomocí chytrého obsahu… a pozornosti jak ve formě odkazů, tak ale i sociálních zmínek či přímých konverzí :-) Takže z mého pohledu to o linkbaitingu bylo především :-)

    • Honza says:

      Za sebe můžu říct, že byť vše bylo uváděno na jednom příkladu. Bylo hezky vidět, jak lze pochopením cílového zákazníka docílit přirozeného získávání odkazů (potom co si něco nachytáme na pomyslnou udičku). Do 40ti minut se prostě nedá navalit komplexní průvodce linkbaintingem v praxi.

  2. Bugati says:

    Kartičky hezké to se musí nechat. Také jsem se jednou zůčastnil podobné akce a čekal jsem konkrétní tipy na SEO a LinkBuilding ale nestalo se tak. Také to bylo velmi obecné a nic konkrétního. Proto již na podobné semináře nechodím.

  3. counter stirke en ligne says:

    ja veľmi rád chodím na rôzne seo a podobné prednášky a tie informácie tam hltám z otvorenými ústamí :D, ale postupom času som zistil, že skoro nič nové sa tam nenaučím. Zvyčajne treba dobre počúvať a skúsiť počúvať medzi vetami, prípadne niečo z prednašajúceho vytiahnuť pomocou otázok.